دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد از واکنش دولت بایدن به بحران‌های کنونی اروپا، مدعی شد چین به زودی به تایوان حمله خواهد کرد.

ترامپ مدعی حمله قریب‌الوقوع چین به تایوان شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده معتقد است چین احتمالا انگیزه لازم برای حمله به تایوان را دارد. چرا که به گفته وی دولت پکن شاهد ضعف دولت «جو بایدن» در نحوه خروج از افغانستان و واکنش او در قبال حمله روسیه به اوکراین است.  

ترامپ در گفت‌وگویی با بیزنس اینسایدر در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است چی به زودی به تایوان حمله می کند یا خیر، افزود: «من باور دارم که آنها به زودی دست به چنین حمله ای می زنند،  زیرا پکن شاهد است که دولت آمریکا تا چه اندازه احمقانه اداره می شود. آنها می دانند که رهبران ما بی کفایت هستند و البته، آنها این کار را خواهند کرد. اکنون زمانش فرا رسیده است. همانگونه که می بینید آنها [دولت بایدن] هیچ کاری در مورد اوکراین انجام ندادند».

ترامپ با اشاره به مدیریت دولت بایدن در واکنش به بحران اوکراین گفت: «بایدن در ابتدا با چنان اظهارات ضعیفی واکنش نشان داد که پوتین گفت اوه وای، اکنون زمان رفتن است».

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین از یک هفته پیش، آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی تحریم های سنگین اقتصادی علیه روسیه اعمال کرده اند. بایدن همچنین در سخنرانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه می‌بندد و مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نمی‌داند چه چیزی در انتظارش است.

ترامپ در گفت و گوی خود اضافه کرد: پس از حمله روسیه به اوکراین نوبت به تایوان می رسد. وی در ادامه شی جین پینگ رئیس جمهوری چین را "مردی با سطح هوش بالا" توصیف کرد.

ترامپ با اشاره به خروج آشفته آمریکا از افغانستان در ماه اوت (مرداد) گفت: «او به آنچه در این کشوررخ داد، نگاه می کند. شیوه ای که ما از افغانستان خارج شدیم و حالا فرصتی است برای انجام کار. چین هم چندین دهه به دنبال فرصتی است تا کارش را انجام دهد».

اظهارات ترامپ در حالی است که دیروز چهارشنبه، هیاتی از مقامات پیشین دولت آمریکا وارد تایوان شدند و در حمایت از این جزیره با «تسای اینگ ون» رئیس جمهوری در تایپه دیدار کردند.

چین مدت‌هاست که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند. در ماه ژانویه سالجاری (دی ماه) سفیر چین در ایالات متحده، در گفت‌وگویی با رادیو عمومی آمریکا (NPR) گفت که این جزیره نشان دهنده "نمایش بزرگترین تنش میان چین و ایالات متحده است".

وی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد چنانچه مقامات تایوانی، که توسط واشنگتن جسور شده‌اند، به راه خود برای استقلال ادامه دهند، به احتمال زیاد چین و ایالات متحده، درگیر جنگ می شوند.

ترامپ هم در ادامه گفت و گوی خود افزود: اگر شخص وی رئیس جمهوری بود هرگز بحران اوکراین رخ نمی داد. وی همچنین دولت بایدن را به دلیل آنچه که وی "حماقت" و "بی کفایتی" دانست، مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ در سال ۲۰۱۹ به دلیل جلوگیری از ارسال نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی حیاتی به اوکراین استیضاح شد. وی همچنین بارها ناتو را مورد انتقاد قرار داد و احتمال خروج آمریکا را از این ائتلاف نظامی مطرح کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید