در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است که این سفر با هماهنگی مقامات دو کشور برنامه‌ریزی خواهد شد.

موافقت اردوغان با دعوت ملک عبدالله دوم برای سفر به اردن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت خارجه اردن اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دعوت عبدالله دوم پادشاه اردن برای سفر به اردن را که ایمن صفدی وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفرش به آنکارا به اردوغان ابلاغ کرده بود، پذیرفت.

در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است که «این سفر با هماهنگی مقامات دو کشور برنامه ریزی خواهد شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط دوجانبه و لزوم تلاش برای تقویت آن و افزایش همکاری‌ها بین دو کشور و توسعه آن در همه زمینه‌ها تأکید کردند.

وی افزود: در این دیدار که با حضور مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه برگزار شد، تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهمترین آنها مسئله فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: وزیران خارجه اردن و ترکیه مذاکرات جداگانه‌ای داشتند و طی آن طرح‌ها و برنامه‌های لازم برای افزایش همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری بین دو کشور و ارتقای سطح همکاری‌ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دو وزیر بر لزوم تلاش برای یافتن افق‌های گسترده تر برای همکاری تاکید کرده و همچنین تعدادی از موضوعات بین المللی مورد اهتمام مشترک از جمله بحران اوکراین را مورد بحث قرار دادند.

چاووش اوغلو در خصوص پرونده سوریه گفت: ما با اردن در زمینه بازگشت داوطلبانه و ایمن سوری‌ها به طور مشترک کار می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه نیز کنفرانسی بین المللی در سطح وزیران در ترکیه برگزار کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید