البته انجیر پرک، انجیر خرمایی و دستچین نیز می توانند از گزینه های مناسب برای خرید انجیر عمده باشند و به صورت حجم بالا در انبار یا در مغازه، مورد استفاده قرار گیرند.

معرفی انواع انجیر خشک + بهترین ها برای خرید عمده

آیا شما به میوه انجیر علاقه‌مند هستید؟ چه اندازه خواص و فایده‌های این میوه بهشتی را می‌شناسید؟

میوه انجیر هم به‌صورت تازه و هم به‌صورت انواع انجیر خشک، به دلیل دارا بودن طعمی دلپذیر و داشتن خواص دارویی فراوان از جمله محصولات پرطرفدار باغی می‌باشد که همواره در سبد غذایی خانواده‌ها قرار گرفته است و بسیاری از افراد این میوه را به شکل تنقلات خشکبار به عنوان یک میان وعده سالم مصرف می‌کنند.

این میوه به علت دارا بودن عمر کوتاه و فسادپذیری بالا، معمولاً به صورت انجیر خشک فرآوری می‌شود. در ادامه مطالب به برخی از خواص این میوه بهشتی و چگونگی تولید انواع انجیر خشک و همچنین بهترین انواع انجیر با ماندگاری بالا اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

احتمال بسیار بالا می دانید انجیر خشک چیست و چگونه تهیه می شود؟ همان انجیر تر را با روش هایی مانند پهن کردن زیر نور خورشید، خشک می کنند که با اینکار یک خشکبار لذیذ، با طول عمر بالا و با خواص عالی تولید می شود. 

خواص میوه انجیر

انجیر سرشار از ویتامینهای B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، C، K، A و منگنز، پتاسیم، منیزیم، مس سدیم، فسفر، آهن، کلسیم، روی و غیره می‌باشد و استفاده از آن برای پیشگیری و درمان بیماری‌هایی مانند کم خونی، سلامت قلب و عروق، تقویت و سلامت استخوان‌ها، کمک به تنظیم و کنترل فشارخون، جوانسازی پوست، جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از انواع سرطان و پیشگیری و درمان یبوست توصیه می‌شود.

همچنین انواع انجیر خشک نسبت به سایر خشکبارها دارای فیبر بالایی بوده و این خاصیت باعث می‌شود که شما با مصرف آن بیشتر از قبل احساس سیری کنید و در نتیجه برای مدت زمان بیشتری، انرژی مورد نیاز بدن خود را تأمین نماید. به همین دلیل است که متخصصان علم تغذیه مصرف انجیر خشک را برای کسانی که رژیم لاغری دارند توصیه می‌کنند.

نکته جالب این است که انجیر نخستین میوه پرورش یافته توسط انسان است و ۱۰۰۰ سال قبل از زراعت گندم و جو در خاورمیانه کشت شده است. ایران نیز از جمله پنج کشور بزرگ تولیدکننده انواع انجیر در جهان محسوب می‌شود.

دلیل شهرت انجیر استهبان

شهر استهبان در استان فارس قرار گرفته و دارای سابقه و قدمت بسیار طولانی در کشت انواع انجیر دیم است. این شهر به علت داشتن آب و هوای معتدل و گرم و نیز دارا بودن خاک مناسب، بهترین و مرغوبترین انجیرهای کشور را تولید می‌کند. از مهمترین ویژگی‌های انجیر استهبان می‌توان به رنگ بسیار مناسب، طعم دلپذیر و طبیعی، نداشتن آفات و آلودگی، دارا بودن قابلیت نگهداری طولانی تر، استفاده حداقلی از سموم و فرایند کاملاً طبیعی در خشک کردن این میوه اشاره کرد.

بهترین انواع انجیرهای خشک کدامند؟

از بهترین های انجیر خشک انجیرهایی هستند که دارای رنگ روشن و سفید و عاری از بوی ترشیدگی باشند. هر اندازه انجیر توپرتر و گوشتی‌تر باشد قاعدتاً از کیفیت بالاتری برخوردار است. انجیر را به دو روش صنعتی و سنتی خشک می‌کنند. به این صورت که در روش صنعتی، انجیر خشک در کارخانجات به وسیله دستگاه‌های مخصوص و به شکل حرارتی تهیه می‌شود و در روش سنتی باغدار انجیر را پس از رسیدن از روی درخت جدا نمی‌کند بلکه منتظر می‌ماند تا میوه به صورت طبیعی روی درخت به اندازه ۵۰ درصد خشک شود و خود به خود روی زمین بیفتد سپس آن را جمع‌آوری کرده و زیر نور خورشید پهن می‌کنند تا کاملاً خشک شود. این روش از خشک کردن بر مرغوبیت انجیر خشک می‌افزاید.

به طور کل می‌توان گفت محصولی دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی است که با رنگ طبیعی و به صورت سنتی خشک شده باشد.

معرفی انواع انجیر خشک + بهترین ها برای خرید عمده

نکته ایی که باید برای خرید انجیر با ماندگاری بالا باید به آن توجه کنید، روش نگهداری انجیر خشک است! در صورتی که به نکات نگهداری صحیح توجهی نشود، شاید بهترین انجیر ها طول عمر مناسبی برای شما نداشته باشند.

بهترین انواع انجیر با ماندگاری بالا (مناسب خرید عمده)

درجه‌بندی کردن انواع انجیر خشک به عواملی نظیر ریز و درشتی انجیر، رنگ، بسته و یا خندان بودن و همچنین مغزدار یا توپر نبودن آن بستگی دارد. از بهترین انواع انجیر با ماندگاری بالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجیر صدویک؛ ویژگی خاص آن داشتن شکافی در انتهای میوه است. این انجیر از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و مقدار آن در میان انواع انجیر خشک بسیار کم است و به همین دلیل به این نام معروف می‌باشد.
  • انجیر خرمنی؛ این انجیر خشک بیشترین برداشت محصول سالیانه را به خود اختصاص داده است. در انجیر خرمنی، انتهای انجیر شکاف نخورده و یا به مقدار کم شکاف خورده است.
  • انجیر منگ؛ از ویژگی‌های این محصول می‌توان به ریز بودن، رنگ سیاه و بسته بودن انتهای انجیر اشاره کرد. از انجیر منگ بیشتر برای تهیه شیره انجیر، کلوچه، بیسکویت، مسقطی و مربا استفاده می‌شود.
  • انجیر قاقو؛ این انجیر به علت کمبود بیش از حد رطوبت در میوه، گوشت آن کاملاً خشک و فاقد هرگونه شیره است. انجیر قاقو بسیار خشک، شکننده و سبک است.

البته انجیر پرک، انجیر خرمایی و دستچین نیز می توانند از گزینه های مناسب برای خرید انجیر عمده باشند و به صورت حجم بالا در انبار یا در مغازه، مورد استفاده قرار گیرند.

معرفی انواع انجیر خشک از نگاه تجاری

اگر بخواهیم انواع انجیر خشک را از دید تجاری و میزان ارزش ریالی محصول بررسی کنیم باید به قطر، رنگ و میزان شکاف انجیر توجه داشته باشیم. از لحاظ اندازه انجیر را به پنج دسته تقسیم می‌کنند.

دسته AAA؛ اندازه انجیر در این برچسب بیش از ۲۲ میلیمتر است.

دسته AA؛ در این برچسب اندازه انجیر ۱۸ تا ۲۲ میلیمتر است.

دسته A؛ اندازه انجیر در این دسته ۱۴ تا ۱۸ میلیمتر است.

دسته B؛ در این برچسب اندازه انجیر ۵ تا ۱۴ میلیمتر است.

دسته C؛ اندازه انجیر در این برچسب کمتر از ۵ میلیمتر است.

معرفی انواع انجیر خشک + بهترین ها برای خرید عمده

به طورخلاصه از لحاظ تجاری انجیرهای خشک را به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌کنند:

انجیر پرک و غنچه؛ به انجیر صد و یکی که رنگ آن سفید و از لحاظ اندازه مثبت AAA باشد انجیر پرک گفته می‌شود و به انجیر صد و یکی که میزان شکاف خوردگی آن کم است انجیرغنچه می‌گویند.

انجیر گلپرک؛ به انجیر صد و یکی که از نظر اندازه و شکاف بین انجیر پرک و انجیر غنچه قرار می‌گیرد انجیر گلپرک گویند این نامگذاری به خاطر آن است که پرک‌های آن مانند گلبرگ‌های گل است.

انجیر چرخی؛ به انجیری که انتها آن شکاف نداشته باشد و رنگ آن سفید باشد انجیر چرخشی گویند.

انجیر ممتاز؛ به مخلوطی از انجیر AA به میزان ۳۰ درصد و A به میزان ۷۰ درصد انجیر ممتاز گفته می‌شود.

برای خرید عمده انجیر خشک  پیشنهاد می‌کنیم حتماً به سایت فروشگاه استهبان آنلاین مراجعه کنید و از محصولات این فروشگاه دیدن نمایید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید انجیر عمده از استهبان آنلاین میتوانید از راهنمایی کارشناسان فروش این مرکز نیز استفاده نمایید.استهبان آنلاین خرید را برای شما آسان میسازد.

از کجا انجیر خشک خریداری کنیم؟

وب سایت فروش عمده انجیر استهبان آنلاین

از بهترین مراکز خرید عمده انجیر خشک که از محصولات با کیفیت منطقه استهبان ایران استفاده می کند، مجموعه استهبان آنلاین به آدرس https://estahbanonline.com می باشد. برای خرید انواع انجیر با کیفیت مناسب می توانید به این مجموعه اعتماد کنید. تولید، بسته بندی و دستچین انجیر توسط تیم استهبان انجام شده و برای ارسال به مشتریان آماده می شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید