امسال سیب و پرتقال شب عید با نرخ‌های متفاوتی به شیوه فروش اینترنتی، به میادین میوه و تره بار و خرده فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

نرخ مصوب سیب و پرتقال اعلام شد / سیب و پرتقال میادین ارزان‌تر است یا تنظیم بازار؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: امسال سیب و پرتقال تنظیم بازاری شب عید در میادین میوه و تره‌بار با کیفیت مناسب و قیمت ۱۳ هزار تومان در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

 امسال سیب و پرتقال شب عید با نرخ‌های متفاوتی به شیوه فروش اینترنتی، به میادین میوه و تره بار و خرده فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

اقدام سازمان تعاونی روستایی در قیمت‌گذاری بالای خرید سیب و پرتقال موجب افزایش قیمت و عرضه چند نرخی این اقلام در بازار شب عید امسال شده است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در گفت‌وگو با همشهری در شرایطی از قیمت خرده فروشی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶هزار تومانی سیب و پرتقال تنظیم بازاری شب عید خبر داده که رئیس اتحادیه بارفروشان و مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بر نرخ ۱۳تا حداکثر ۱۴هزار و ۵۰۰تومانی این محصولات در بازار شب عید تأکید می‌کنند.

نرخ مصوب ۱۵ تا ۱۶ هزار تومانی سیب و پرتقال 

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند ماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: قیمت کنونی سیب و پرتقال درجه یک و درجه ۲ و در بازارهای سطح شهر بیش از ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است و سعی داریم تا با عرضه محصولات ذخیره‌سازی‌ شده این قیمت‌ها در بازار شب عید تثبیت شود.

اسماعیل قادری فر افزود: ۵۰تا ۶۰درصد سیب و پرتقال تنظیم بازاری در کلانشهرهای بزرگ به‌خصوص تهران از طریق شبکه توزیع هوشمند اینترنتی و بقیه در سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، در میادین سراسر کشور عرضه خواهد شد.

او از ذخیره‌سازی‌ ۳۴ هزار تن پرتقال شمال و جنوب و ۲۲ هزار تن سیب قرمز و زرد برای تنظیم بازار شب عید امسال میوه خبر داد و افزود: قیمت خرید پرتقال تنظیم‌بازاری تامسون شمال ۱۳هزار و ۹۰۰و سیب ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که به این مبلغ هزینه‌های توزیع مویرگی و سود خرده فروشی(حداکثر۱۰ درصد) نیز اضافه شده و قیمت خرده فروشی سیب و پرتقال تنظیم بازاری شب عید در شبکه توزیع اینترنتی و میادین به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان می‌رسد.

سیب و پرتقال میادین، ارزان تر از تنظیم بازار 

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال نوروز امسال در میادین میوه و تره بار ۱۳هزار تومان خواهد بود، گفت: محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار علاوه بر کیفیت با ۱۰تا ۴۰درصد قیمت پایین‌تر نسبت به بازار بیرون، عرضه می‌شود و بیشترین اختلاف قیمت ما در میادین میوه و تره‌بار در زمینه نرخ میوه‌ها و سبزیجات است.

ایوب فصاحت، افزود: تهیه محصولات از کانون‌های تولید مانند اردبیل، گیلان و مازندران ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. این موضوع از طریق بهره‌برداران پیگیری می‌شود. تلاش می‌کنیم تا با خرید و عرضه محصولات با قیمت و کیفیت مناسب به تعادل بازار کمک کنیم.

فصاحت با بیان اینکه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با هیچ دستگاه، مجموعه شخص و تشکیلاتی بر سر عرضه محصولات با قیمت و کیفیت مناسب معامله نخواهد کرد، گفت: امسال سیب و پرتقال تنظیم بازاری شب عید در میادین میوه و تره‌بار با کیفیت مناسب و قیمت ۱۳هزار تومان در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

تنظیم بازار، سیب و پرتقال را ۲۰درصد گران کرد

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه اقدامات غیرکارشناسی سازمان تعاون روستایی برای خرید و ذخیره‌سازی‌ سیب و پرتقال شب عید، قیمت این اقلام را تا ۲۰درصد افزایش داده است، گفت:پاییز امسال قیمت عمده فروشی پرتقال ۷تا ۸ هزار تومان بود اما ورود ستاد تنظیم بازار به خرید و ذخیره‌سازی‌ این اقلام، نرخ عمده فروشی پرتقال را به ۱۰تا ۱۱هزار تومان افزایش داد.

مصطفی دارایی نژاد، با اشاره به اینکه قیمت عمده فروشی کنونی سیب قرمز ۸ هزار و سیب زرد بنابر نوع و کیفیت آن ۱۳تا ۱۵ هزارتومان است، افزود: جو روانی ناشی از ورود سازمان تعاونی روستایی به بازار سیب و پرتقال و تعیین قیمت خرید و ذخیره‌سازی‌ ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومانی پرتقال و ۱۴هزار و ۵۰۰ تومانی سیب زرد موجب شد تا با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی توزیع و سود خرده فروشی نرخ، قیمت تنظیم بازاری این اقلام در بازار شب عید به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان افزایش یابد.

او افزود: با توجه به شرایط خوب تولید، اکنون قیمت سیب و پرتقال در میدان مرکزی میوه وتره بار، از نرخ مصوب تنظیم‌بازاری آن کمتر است؛ به‌نحوی که سیب زرد را به نرخ عمده فروشی ۱۱هزار، سیب قرمز ۹ هزار و پرتقال شمال ۱۱هزار تومان به میادین اقماری میوه و تره بار می‌دهیم و این مراکز نیز با سود حداکثر ۱۵ درصدی این اقلام را به نرخ ۲ هزار تومان بالاتر یعنی با قیمت ۱۱تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.

دارایی نژاد، افزود: اما قیمت کنونی سیب و پرتقال در میوه‌فروشی‌های سطح شهر با درنظر گرفتن سود خرده‌فروشی ۳۵درصدی به‌مراتب بالاتر از میادین است و به ‌نظر می‌رسد با اقدامات سازمان تعاون روستایی قیمت سیب و پرتقال شب عید در خرده فروشی سطح شهر، سیب زرد به ۱۶تا ۱۷ هزار و پرتقال به ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان برسد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید