خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی در ادامه سفرش به دمشق با بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه دیدار و رایزنی کرد.

دیدار مشاور امیرعبداللهیان با بشار اسد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در ادامه مذاکرات خود در دمشق، امروز (سه‌شنبه) با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات سوریه و روابط دوجانبه، مذاکرات وین، بحران اوکراین، استمرار روند آستانه و گفتگوهای کمیته قانون اساسی سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خاجی با توجه به اوضاع میدانی و گشایش در روابط دولت سوریه با سایر کشورها، خاطرنشان کرد: سیاست انزوای این کشور که توسط کشورهای غربی دنبال می‌شود با شکست مواجه شده است.

وی اضافه کرد: موضوع برگزاری نشست وزرای خارجه و همچنین نشست سران کشورهای ضامن فرمت آستانه در تهران در دستورکار قرار داشته و در حال پیگیری است.

در ادامه، آخرین تحولات اوکراین مورد بررسی قرار گرفت همچینن نقش آمریکا و ناتو در ایجاد بحران و پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی آن مورد رایزنی و مشورت قرار گرفت.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار با اشاره به تحولات سریع منطقه و جهان و همچنین روابط راهبردی میان ایران و سوریه بر ضرورت استمرار رایزنی‌های میان دو کشور به ویژه در نقاط عطف تحولات منطقه، تأکید کرد.

وی همچنین، حمایت دولت سوریه از استمرار روند سیاسی و گفتگوهای ملی سوریه در قالب فرمت آستانه و کمیته قانون اساسی را مورد تأکید قرار داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید