به دلیل شرایط جنگی در اوکراین مساله انتقال ایرانیان مقیم؛ به مرزهای این کشور و خروج آن ها با مشکل مواجه شده است.

 یک دانشجوی مقیم اوکراین: ۳۰۰ ایرانی هنوز شهرهای محاصره شده هستند
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، به دلیل شرایط جنگی در اوکراین مساله انتقال ایرانیان مقیم؛ به مرزهای این کشور و خروج آن ها با مشکل مواجه شده است؛ بر اساس آمار هزار و ۴۲۴ دانشجوی ایرانی درگیر ماجرا هستند.

شاهین شعبانی دانشجوی رشته دندان پزشکی یکی از دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین است که طی مصاحبه ایشرایط فعلی دانشجویان را شرح داده است.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته و پس از ۱۲ ساعت سفر با قطار به یکی از شهرهای مرزی لهستان رسیده‌اند گفت: ما حدود ۸۰ نفر بودیم که به دو گروه ۵۰ و ۳۰ نفره تقسیم شدیم اما متاسفانه تعدادی از دانشجویان در شهرهایی که محاصره شده‌اند گیر کردند و هیچگونه دسترسی به وسیله نقلیه نداشتند و نتوانستند با ما همراه شوند، از اینرو خواشمندیم مسئولین هرچه سریعتر آنها را نیز به ما ملحق کنند.

این دانشجو همچنین گفت: ما به شدت نگرانیم و در حال حاضر آذوقه هم نداریم تقریبا ۴۸ ساعت است که نخوابیدیم وقتی هم به اینجا رسیدیم خیلی امید داشتیم که با قطار بعدی به سمت لهستان می‌رویم اما اوکراینی‌ها جلوی ما را گرفتند چرا که اولویت آنها سوار شدن زن‌ها و بچه‌هایشان هست که طبیعی هم به نظر می‌رسد چون الویت هر کشوری مردم خودش است، یکسری از دوستان سفارت راه حل‌هایی را به ما ارائه دادند و یکسری هم متاسفانه اصلا پاسخگو نبودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این شهر مرزی فقط خودمان را داریم گفت: از ایستگاه راه آهن با هزار مصیبت خودمان را به ایستگاه اتوبوس رساندیم و توانستیم برای ۲۰ ساعت آینده بلیط رزرو کنیم اما چیزی حدود ۸۰ دلار هر نفر به صورت شخصی برای این بلیط پرداخت کرد. من مطمئن هستم این‌ها جبران خواهد شد چون ما دانشجو هستیم. سرما، نبود آذوقه و شرایط سخت و بحرانی اوکراین واقعا بچه‌ها را خطته کرده است.

شعبانی ضمن تشکر از آقای وحدتی در امور کنسولگری و اقای مرادی سفیر ایران در اوکراین و حضورشان در یکی از خوابگاه‌ها بین دانشجویان و همچنین ایستگاه راه آهن و همراهی آنها اظهار داشت: ما الان نگران افراد ایرانی باقی مانده در شهر کیف و سایر شهرهای محاصره شده هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر از آنها خارج شوند. طبق آمار ما حدود ۳۰۰ ایرانی هنوز در این شهرها و با این شرایطی که گفتم مانده‌اند و خروجشان قطعا رایزنی‌ها دیپلماتیک می‌خواهد چون در خیابان‌ها امنیت وجود ندارد و تیراندازی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید