بورس طی این هفته حرکت نوسانی داشت.کارشناسان می‌گویند که اخبار مثبت از توافق هسته‌ای، مذاکرات روسیه و اوکراین مسیر بورس را تغییر دهد.

پیش بینی بورس برای چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / چه عواملی روی بورس تاثیر می‌گذارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس در این هفته روند نوسانی را پشت سر گذاشت و در نهایت شاخص کل رشد ۰.۲درصدی داشت.

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات می‌گوید: ‌پیش‌نویس به صورت مشترک آماده شده و بالای ۹۸ درصد به صورت مشترک نگاشته شده و آنچه باقیمانده مواردی است که باید مرتفع شود. در خصوص موضوعاتی در حوزه رفع تحریم‌ها، تضامین و برخی ادعاهای سیاسی در حوزه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران (پادمان) باید در یک بستر مناسب آماده شود.

در پنجمین روز عملیات روسیه در اوکراین، دو طرف مذاکراتی را در بلاروس برای کاستن از تنش و درگیری آغاز کرده‌اند.

چه عواملی روی بورس تاثیر می‌گذارد؟

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به معاملات امروز و قیمت‌های جهانی محصولات مختلف، معاملات روز چهارشنبه متعادل دنبال می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: با توجه به اخبار مذاکرات، توافق میان روسیه و اوکراین ممکن است معاملات بورس متعادل روبه‌بالا یا رو به پایین باشد. اگر خبرهای مثبت برسد روند بورس مثبت با خبر عدم توافق منفی می‌شود.

وی اظهار می‌کند: طی روزهای اخیر قیمت‌های جهانی خصوصا اوره به علت جنگ میان روسیه و اوکراین افزایش داشته است.

اشتیاقی با اشاره به مذاکرات ادامه می‌دهد: اما و اگر مذاکرات برجام باعث شد که روزهای شنبه و یکشنبه بازار کمی سرخ‌پوش شود.

وی تاکید می‌کند: توافق عامل تعیین کننده برای بازار سهام است.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: بورس زمانی رشد می‌کند که یک خبر از برجام برسد. در غیر این صورت نقدینگی وارد بازارهای موازی همانند؛ مسکن، دلار، طلا و سکه می‌شود.

وی در ادامه اظهار می‌کند: باید دید که در صورت احیای برجام قیمت دلار به چه محدوده‌ای می‌رسد. بسیاری از فعالان بازار در انتظار تعیین و تکلیف برجام و تعیین قیمت دلار هستند.

اشتیاقی در نهایت می‌گوید: به صورت سنتی اسفند، ماه پر عرضه‌ای است و میزان فرشنده در بازار بالاست. نمی‌توان انتظار رشد عجیبی از بازار داشت.

این کارشناس بازارهای مالی در نهایت تاکید می‌کند: سال آینده ورود نقدینگی جدید به بورس را خواهیم داشت. احتمالا معاملات سال آینده تغییر مسیر بدهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید