شرکت‌های خودروسازی هیات‌مدیره دارند و دارای حساب‌رسی و قواعد داخلی هستند. زمانی که هیات‌مدیره تصمیمی می‌گیرد دلیل ندارد از نهادی برای آن مجوز دریافت کند.

ماجرای فروش خودروهای دست دوم توسط خودروسازان چیست؟!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، یکی از شرکت‌های خودروسازی کشور، ۱۰ هزار خودروی کارکرده را به فروش گذاشته است. ماجرای فروش خودروهای دست دوم خودروسازان چیست؟

اخیرا بعضی از رسانه‌ها خبری را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه یکی از شرکت‌های خودروسازی کشور، ۱۰ هزار خودروی کارکرده را به فروش گذاشته است. بر اساس این خبر، شرکت‌ مورد اشاره این تعداد خودروی دست دوم را به قیمت بازار به فروش می‌رساند. ماجرای فروش خودروهای دست دوم خودروسازان چیست؟

فربد زاوه، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این خبر توسط خود شرکت اعلام نشده است. ممکن نیست که این تعداد خودرو در این خودروسازی وجود داشته باشد. تعداد خودروهای پلاک شده در خودروسازی‌ها، بعید است به هزار دستگاه برسد.

امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو نیز در مورد فروش خودروهای دست دوم خودروسازان به تجارت‌نیوز گفت: خودروسازان تعدد زیادی خودروی کارکرده در اختیار دارند اما ۱۰ هزار، عدد بزرگی است. مشخص نیست به چه دلیلی این اقدام انجام شده است.

این کارشناس توضیح داد: احتمال دارد این شرکت، قصد فروش خودروهای مازاد خود را داشته باشد. در خودروسازی‌ها گاهی محصولات مازاد به صورت مزایده به فروش می‌رسد. احتمالا این خودروهای کارکرده نیز از همین نوع باشد.

مسئولیت نظارت بر عهده کیست؟

کاکایی در این موضوع مرجع نظارت بر فروش خودروهای دست دوم توضیح داد: شرکت‌های خودروسازی هیات‌مدیره دارند. انتظار برای نظارت بر اقدامات خودروسازان، ناشی از یک باور ملی غلط است که گمان می‌کند شرکت‌های خودروسازی دولتی هستند و باید روی عملکرد آنها نظارت صورت بگیرد.

این کارشناس افزود: شرکت‌های خودروسازی هیات‌مدیره دارند و دارای حساب‌رسی و قواعد داخلی هستند. زمانی که هیات‌مدیره تصمیمی می‌گیرد دلیل ندارد از نهادی برای آن مجوز دریافت کند.

او گفت: مشکل این است که در ایران با خودروسازان مانند شرکت‌های دولتی رفتار می‌کنند که باید به دلیل دریافت بودجه، بر عملکرد آنها نظارت وجود داشته باشد. اما واقعیت این است که نظام نظارتی خودروسازان بر اساس منافع شرکت اجرا می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید