کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان گفت که شمار پناهجویان اوکراینی بر اساس آمار به ۳۶۸ هزار نفر طی ۴ روز درگیری رسیده است.

آمار پناهجویان اوکراینی به ۳۶۸ هزار نفر رسید
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان گفت که شمار پناهجویان اوکراینی بر اساس آمار به ۳۶۸ هزار نفر طی ۴ روز درگیری رسیده و احتمال دارد تا ۴ میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، شمار زیادی از پناهجویان اوکراینی از مرزهای این کشور به لهستان رفته‌اند و بر اساس آمار مقامات محلی حدود ۱۵۶ هزار نفر از آغاز درگیری‌ها؛ یعنی روز پنجشنبه (۵ اسفند) وارد خاک لهستان شده اند. مقامات ورشو اعلام کرده‌اند تنها دیروز (شنبه، ۷ اسفند) ۷۷ هزار و ۳۰۰ نفر از مرز عبور کرده‌اند.

مردم اوکراین با خودروهای شخصی، قطارهای مملو از جمعیت یا پای پیاده در حال خروج از این کشور و ورود به کشورهای همسایه هستند. شمار دیگری از پناهجویان اوکراینی نیز وارد رومانی، اسلواکی و مولداوی شده‌اند. مردان ۱۸ تا ۶۰ سال برای مبارزه اجازه خروج از کشور ندارند. 

به گزارش ایرنا، اوکراین ۴۴ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و از سمت شرق با روسیه، شمال با بلاروس، غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان، جنوب با رومانی و مولداوی همسایه است. همچنین دریای آزوف و دریای سیاه نیز در جنوب این کشور واقع شده است.

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در ضمن هشدار داد احتمال آواره‌ شدن ۴ میلیون نفر از مردم این کشور وجود دارد

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید