دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس‌جمهور روسیه از ورود هیاتی از این کشور برای مذاکره با اوکراین به مینسک، پایتخت بلاروس خبر داد.

ورود هیات روسیه به مینسک برای مذاکره

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پسکوف روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: مطابق توافق به دست آمده هیاتی از روسیه متشکل از وزارت امور خارجه و دفاع و دفتر رئیس جمهوری روسیه برای مذاکره با اوکراین وارد مینسک شد. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: برای مذاکره در شهر "گومل" بلاروس آماده می شویم. ولودیمیر زلنکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که حاضر نیست در مینسک، پایتخت بلاروس با روس‌ها مذاکره کند چرا که بلاروس علیه اوکراین خصومت ورزیده است. 

وی مدعی شده که برای مذاکره در جایی که علیه اوکراین خصومت نشان نداده باشد، آماده است.

تا این لحظه خبری از سفر هیاتی از اوکراین به بلاروس برای مذاکره با طرف روسی منتشر نشده است. وی مدعی شده که برای مذاکره در جایی که علیه اوکراین خصومت نشان نداده باشد، آماده است.

گومل با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر در جنوب شرق بلاروس واقع شده است.

در روزهای اخیر بلاروس و برخی کشورهای برای میانجی گری میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرده و تلاش هایی نیز در این زمینه صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس روز شنبه اعلام کرد که کشورش آماده فراهم کردن زمینه مذاکرات بین مسکو و کی‌یف برای به پایان رساندن بحران اوکراین است.

وی افزود: در حال حاضر هنوز درگیری‌ها در جریان است. درگیری‌هایی که به مرحله حساسی رسیده باید متوقف شود. همه موضع بلاروس را در این زمینه می‌دانند و من در مورد این موضوع از روز اول صحبت کردم.

رییس جمهور بلاروس تصریح کرد: من در روز اول از آغاز درگیری‌ها پیشنهاد مذاکره را دادم. آنها (رهبران روسیه و اوکراین) قرار بود روز اول درگیری‌ها برای مذاکره به مینسک بیایند. 

اوکراین دو روز پیش مذاکره با روسیه در شهر مینسک را رد کرده و شهر ورشو را برای این منظور پیشنهاد کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید