جبران باسیل، رییس جریان «آزاد ملی» لبنان در تماس تلفنی با سفیر روسیه در این کشور گفت موضع‌گیری وزارت خارجه لبنان علیه «مسکو» درباره جنگ اوکراین را قبول ندارد.

مخالفت «باسیل» با موضع وزارت خارجه لبنان در قبال جنگ در اوکراین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از العهد نوشت: «جبران باسیل» رئیس جریان «آزاد ملی» لبنان با «الکساندر روداکف» سفیر مسکو در بیروت، به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات اوکراین رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس جریان آزاد ملی لبنان که پیشتر وزیر خارجه این کشور بوده است در تماس تلفنی با مقام روسی صراحتاً تأکید کرد که با مواضع گیری وزارت خارجه کشورش علیه مسکو در ارتباط با جنگ اوکراین مخالف است.

این درحالی است که پیشتر وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله نظامی روسیه به اوکراین، از مقامات روسی خواسته بود تا هرچه سریع‌تر عملیات خود در این کشور را متوقف سازند.

از سوی دیگر، «امل ابو زید» مشاور رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که موضع وزارت خارجه این کشور در خصوص جنگ روسیه و اوکراین غافلگیر کننده بوده است. او افزود: به نظر می‌رسد که وزیر خارجه لبنان تحت فشار چنین بیانیه‌ای را ضد روسیه منتشر کرده است. ابو زید گفت: موضع وزارت خارجه لبنان نشان دهنده موضع جمعی مردم لبنان در قبال روابط عمیق مان با روسیه نیست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید