۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: 55337782

وزیر خارجه چین نیز اعلام کرد که پوتین در مکالمه تلفنی با شی جین‌پینگ رهبر این کشور گفته است که «روسیه آماده مذاکرات سطح بالا با اوکراین است.

پوتین آماده مذاکره شد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین به نقل از مسکوتایمز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید آماده است نمایندگانی را برای مذاکره با رهبران اوکراین به شهر مینسک در بلاروس بفرستد.

قبلا ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که خاضر درباره «ببطرفی» این کشور در برابر ناتو با روسیه مذاکره کند و کرملین هم گفته است که از این پیشنهاد زلنسکی باخبر است.

وزیر خارجه چین نیز اعلام کرد که پوتین در مکالمه تلفنی با شی جین‌پینگ رهبر این کشور گفته است که «روسیه آماده مذاکرات سطح بالا با اوکراین است.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «ولادیمیر پوتین در پاسخ به پیشنهاد زلنسکی آماده فرستادن نمایندگان روسیه به شهر مینسک است.»

به گفته پسکوف، این هیات مذاکراتی شامل مقامات وزارت دفاع، وزارت خارجه و مقامات ریاست‌جمهوری می‌شود.

پسکوف افزود که آلکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس همپیمان نزدیک روسیه، از فرصت میزبانی مذاکرات روسیه و اوکراین استقبال کرده است.

شهر مینسک، پایتخت بلاروس قبلا  در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ محل مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در منازعات شرق اوکراین بوده است. بلاروس در حال حاضر میزبان هزاران نفر از سربازان روس در قلمرویش است که برای مانورهای نظامی به این کشور رفته بودند.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که هدف اعلام‌شده کرملیه از حمله به اوکراین «کمک» به جمهوری‌های جدایی‌طلب طرفدار مسکو «از جله از طریق غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی از اوکراین است.»

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید