توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که هیئت رئیسه نظر معاونت قوانین در مورد طرح صیانت را تأیید کرد و جلسه‌ای که طرح صیانت در آن تصویب شد عملا بی‌اثر است

توانگر: هئیات رئیسه نظر معاونت قوانین درباره طرح صیانت را تایید کرد / عنابستانی: معاونت قوانین بیجا کرده

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که هیئت رئیسه نظر معاونت قوانین در مورد طرح صیانت را تأیید کرد.

به گزارش سلام نو، مجتبی توانگر در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «هیئت رئیسه ⁧‫مجلس⁩ نظر کارشناسی(نامه) معاون قوانین درباره مصوبه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی(⁧‫صیانت⁩) را تایید کرد».

ظهر روز سه شنبه هفته جاری کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در نشست کمیسیون مشترک تصویب شد که واکنش‌های منفی زیادی در سطح جامعه به دنبال داشت.

بعد از آن معاونت قوانین مجلس در نامه ای اعلام کرده که رای‌گیری کلیات طرح صیانت از لحاظ قانونی دارای ایراد بوده و قابل پذیرش نیست.

این در حالی است که به نوشته همشهر علی اصغر عنابستانی گفت: معاونت قوانین خلاف‌گویی کرده و بیش از اندازه حرف زده است. در شان معاونت قوانین نیست که بگوید مصوبه نمایندگان مجلس قانونی است یا نیست.

این عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت ادامه داد: مگر کسی می‌تواند رای نماینده مجلس را باطل کند؟ مجلس محل قانون گذاری جمهوری اسلامی است. هیچ کسی نمی‌تواند قانونگذار باشد و هیچ کسی هم غیر از شورای نگهبان نمی تواند درباره مصوبه نظر دهد و بگوید که مصوبه مجلس اشکال دارد یا نه. مصوبه ای که تصویب شده اراده مجلس است و اراده مجلس هم اراده ملت و هیچ کسی نمی‌تواند آن را باطل اعلام کند. معاونت قوانین خلاف‌گویی کرده و بیش از اندازه حرف زده است. در شان معاونت قوانین نیست که بگوید مصوبه نمایندگان مجلس قانونی است یا نیست. مگر آنها سر ممیز نمایندگان هستند، نمایندگان مجلس خودشان می‌دانندکه چه اقدامی انجام دهند. معاونت مجلس خیلی خیلی حرف بی‌جایی زده و اصلا مجلس زیر بار این حرفها نخواهد رفت. تنها شورای نگهبان است که میتواتد مصوبات مجلس را ممیزی کند آن هم برای اینکه که خلاف شرع و قانون اساسی نباشد. نمایندگان ملت هر چیزی را در هر حوزه‌ای را که بخواهند، مختارند که تصویب کنند.

حالا باید صبر کرد و دید حرف معاونت قوانین مجلس به کرسی می‌نشیند یا حامیان طرح صیانت در کمیسیون ویژه

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید