رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه به گفت‌وگوهایش با همتای روس درباره اوکراین ادامه می‌دهد، ابراز امیدواری کرد که مسکو و کی‌یف بار دیگر بر سر میز مذاکره بنشینند.

اردوغان: امیدواریم روسیه و اوکراین به میز مذاکره باز گردند
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت به دیپلماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس درباره بحران اوکراین ادامه می‌دهد.

اردوغان طی گفت‌وگو با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از تور آفریقا، توضیح داد: «با متحدان خود در ناتو درباره وضعیتی که امنیت دریای سیاه را تهدید می‌کند، گفت‌وگو خواهیم کرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی درباره بحران اوکراین و روسیه اظهار داشت: «ناتو باید موضع خود را در جریان اجلاس جاری روشن کند، زیرا همه از بیان اظهارات بدون اقدام واقعی راضی هستند».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «امیدواریم روسیه و اوکراین هر چه زودتر به میز مذاکره بازگردند. ما به دیپلماسی تلفنی خود با پوتین ادامه خواهیم داد و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم».

اردوغان همچنین اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم از هیچ یک از آنها (روسیه و اوکراین) دست بکشیم، هدف ما برداشتن گامی است که بتوانیم آن [بحران] را حل کنیم».

به نوشته آناتولی، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آتش‌بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز اظهار داشت: «اگر ارمنستان مصمم به ادامه روند عادی‌سازی باشد، درها را به روی آن بسته نخواهیم گذاشت».

رئیس‌جمهور ترکیه به موضوع اختلافات با آمریکا درخصوص کنار گذاشتن آنکارا از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های «اف-۳۵» نیز گفت: «روند [مذاکرات با آمریکا] ادامه دارد. وزیر دفاع من و همچنین مقامات ارشد نظامی به دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه آمریکایی ادامه می‌دهند».

روزنامه «دیلی صاباح» به نقل از اردوغان نوشت: «در کنار این احتمال، ایالات متحده می‌تواند بخش بالایی از اف-۱۶ را نیز به ترکیه بدهد. چارچوب ما به این صورت است. یا این هواپیماها را به ما بدهید یا تعمیر و نگهداری اف-۱۶ را انجام دهید.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید