جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نخواهد شد، بنابراین، تا آن موقع نمی‌خواهم ارزیابی خوشبینانه‌ای به شما ارائه بدهم، اما مسلما خوب است که پیشرفت چشمگیری انجام شده است.

در مذاکرات وین پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از وبگاه کاخ سفید نوشت: جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به‌ این سوال که گفته می‌شود طرفین مذاکرات وین به یک توافق نزدیک شده‌اند و آیا از نظر او احتمال دارد این هفته توافقی انجام شود و آیا آمریکا با انجام شدن توافقی که شامل آزادسازی زندانیان آمریکایی و انگلیسی نباشد، موافقت خواهد کرد، با بیان این که اجازه بدهید با سوال دوم شما شروع کنم چون واقعا مهم است، مباحثات درباره آمریکایی‌هایی که به ادعای وی بی‌گناه و به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند، را جدا از مذاکرات برجام[توافق هسته‌ای] عنون کرد و گفت: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرده است، «تصور بازگشت به توافق برای ما بسیار سخت است، در حالی که چهار آمریکایی بی‌گناه و بقیه در ایران گروگان گرفته شده‌اند». بازگرداندن زندانیان به خانه واقعا فوریت دارد و ما می‌خواهیم به زودی حل و فصل شود. اما این گفت‌وگوها از کانال جدایی انجام می‌شود.

ساکی درباره احتمال رسیدن به توافق در چند روز آینده گفت: ما پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و این پیشرفت ادامه دارد. تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نخواهد شد. بنابراین، تا آن موقع نمی‌خواهم ارزیابی خوشبینانه‌ای به شما ارائه بدهم. اما مسلما خوب است که پیش‌رفت چشمگیری انجام شده. اگر ایران جدیت نشان دهد، ما بر این باوریم که می‌توانیم و باید در زمینه بازگشتی دوجانبه به اجرای کامل برجام، به تفاهم برسیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید