رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین، درباره تصمیم روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک گفت‌وگو کرد.

حمایت اردوغان از اوکراین: تصمیم پوتین غیرقابل قبول است
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه تلفنی با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت‌وگوی کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین، درباره تصمیم روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این گفت‌وگو، مخالفت خود با هر تصمیمی که با تمامیت ارضی اوکراین در تضاد باشد، اعلام کرد.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان به زلنسکی اعلام کرده که تصمیم روسیه برای برسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک اقدامی غیرقابل قبول است.

وی بر ضرورت بهره گیری از تمامی فرصت‌های دیپلماتیکی برای حل مشکلات تاکید کرد.

از سوی دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از برگزاری یک نشست اضطراری با نمایندگان دولت اوکراین در روز سه شنبه و به منظور بررسی تحولات مربوط به شرق اوکراین خبر داد. ترکیه یکی از اعضای ناتو است.

یکی از عوامل بحران کنونی اوکراین مربوط به طرح پیوستن اوکراین به سازمان دفاعی ناتو است که روسیه به شدت درباره آن هشدار داده است.

شامگاه دوشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استقلال دو جمهوری‌ دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. رئیس‌جمهور روسیه همچنین به ارتش این کشور دستور داد برای حفاظت از ساکنان این دو جمهوری در برابر حملات ارتش اوکراین، وارد دونتسک و لوهانسک شوند و ماموریت «حفاظت از صلح» را انجام دهند

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید