رؤسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا در واکنش به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، گفتند که بروکسل امروز بعدازظهر اولین بسته تحریمی را علیه روسیه ارائه خواهد کرد.

تحریم‌های انگلیس علیه بانک‌ها و میلیاردرهای روس
به گزارش سلام نو به نقل ازفارس، رؤسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا با «غیرقانونی و غیرقابل قبول» اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، گفتند که بروکسل امروز بعدازظهر اولین بسته تحریمی را علیه روسیه ارائه خواهد کرد.

آن‌ها با غیرقانونی خواندن این تصمیم، افزودند که این اقدامات کسانی را که در آن دخیل بودند و همچنین بانک‌هایی را که از ارتش روسیه و سایر عملیات‌ها در این مناطق حمایت مالی می‌کنند، هدف قرار می‌دهد.

طبق بیانیه منتشر شده در این خصوص، آن‌ها همچنین توانایی کشور و دولت روسیه برای دسترسی به سرمایه و بازارهای مالی و خدمات اتحادیه اروپا را هدف قرار خواهند داد. علاوه بر این، اتحادیه اروپا قصد دارد واردات و صادرات این دو منطقه جدا شده را با اقدامات مشابهی که پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به اجرا درآورد، سرکوب کند.

به نوشته روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز»، به گفته افراد مطلع، در صورت تصویب، اقدامات اتحادیه اروپا ۳۵۱ عضو دومای روسیه و همچنین افراد و مشاغل مرتبط با اقدامات روسیه در مناطق جدایی‌طلب را هدف قرار خواهد داد. به گفته این منابع، حداقل دو بانک فعال در دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین نیز در صورتی که این پیشنهادها مورد حمایت ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار گیرد، ممکن است هدف گرفته شوند.

رؤسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا در بیانیه خود گفتند: اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا در مرحله بعد اقدامات بیشتری را با توجه به تحولات بیشتر اتخاذ کند.

تحریم‌های انگلیس علیه بانک‌ها و میلیاردرهای روس

پس از دستور روسیه برای اعزام نیروی حافظ صلح به شرق اوکراین، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس هم تحریم‌هایی را علیه پنج بانک روسی و سه میلیاردر اعلام کرد. نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد که اقدامات روسیه به منزله «تهاجم مجدد» به اوکراین است که بخش‌هایی از آن در سال ۲۰۱۴ به‌طور غیرقانونی توسط روسیه ضمیمه شد.

او به نمایندگان مجلس عوام انگلیس گفت که بریتانیا اکنون باید خود را برای بحران طولانی مدت آماده کند و افزود در صورت تشدید اوضاع، «اولین رگبار» تحریم‌ها تمدید خواهد شد. به گفته جانسون، سه فرد روس که تحریم شده‌اند، دارایی‌هایشان در بریتانیا مسدود می‌شود و نمی‌توانند به آن سفر کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه پس از به رسمیت شناختن دو منطقه دونتسک و لوهانسک که تحت کنترل شورشیان است، دستور اعزام نیرو به آنها را صادر کرد.

جانسون همچنین رئیس‌جمهور روسیه را متهم کرد که دولت اوکراین را انکار می‌کند و بهانه‌ای برای یک حمله تمام عیار فراهم می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید