۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 55336966

درپی افزایش تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف و به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، انگلیس سفیر این کشور در لندن را احضار کرد.

انگلیس سفیر روسیه را فراخواند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انگلیس با افزایش تنش‌‎ها میان روسیه و اوکراین سفیر روسیه در لندن را احضار کرده و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در پی به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک از سوی «ولادیمیر پوتین» ادعا کرد پوتین حاکمیت اوکراین و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

بنابر گزارش الجزیره، نخست‌ وزیر انگلیس در این خصوص گفت: «ما فورا بسته‌ای از تحریم‌ها را اعمال خواهیم کرد که منافع اقتصادی روسیه را هدف قرار دهد، بسیار مهم است که حمله به یک کشور اروپایی به نتیجه نرسد و پوتین شکست بخورد.»

جانسون همچنین از تصمیم آلمان برای تعلیق پروژه انتقال گاز روسیه به این کشور از طریق خطوط لوله گاز «نورد استریم ۲» استقبال و اعلام کرد از عدم اتکا به گاز روسیه استقبال می‌کنیم زیرا به نفع اروپا نیست.

پیش از این بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر لزوم کاهش وابستگی کشورهای اروپایی به گاز روسیه تاکید کرده بودند. در همین راستا واشنگتن و برخی از کشورها در حال گفتگو در خصوص امکان توسعه عرضه گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا هستند و قطر یکی از کشورهایی است که اتحادیه اروپا قصد دارد از آن گاز خود را تهیه کند. با این وجود برخی کارشناسان بر این باورند دوحه در حال حاضر توانایی تهیه گاز اروپا را ندارد.

انگلیس همچنین با احضار سفیر روسیه در لندن ادعا کرده است که به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک می‌تواند مقدمه‌ای برای حمله روسیه به اوکراین باشد.

در نتیجه درگیری نیروهای دولتی اوکراین با استقلال‌طلبان دو جمهوری دونتسک و لوهانسک، ولادیمیر پوتین شب گذشته در سخنرانی خود ضمن اظهار اینکه اوکراین بخش جدایی ناپذیر روسیه است، با امضای فرمانی استقلال لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت.

از هفته گذشته ارتش اوکراین بارها این دو منطقه را با توپخانه گلوله‌باران کرده و موجب شده مردم دونتسک و لوهانسک برای جنگ آماده شوند. همچنین فرمانده نیروهای دونتسک جمعه گذشته اعلام کرد که کودکان، زنان و سالمندان این دو جمهوری به دلیل وخامت اوضاع در حال فرار به سوی روسیه هستند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید