۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 55336854

دهکده‌های کاپادوکیه، نیمه تراشیده شده در دامنه تپه‌ها، جایی که مسافران خود را برای کاوش در حومه اطراف قرار می‌دهند، با هتل‌های بوتیک خود که به شما امکان می‌دهند در غاری با امکانات رفاهی کامل معاصر بخوابید، که به خودی خود یک جاذبه کمیاب هستند.

۴ جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

ترکیه مملو از بناهای باستانی به جا مانده از رژه امپراطوری‌ها و دارای مناظر ویترینی است که هرگز نمونه‌اش را ندیده‌اید. ترکیه مقصدی خیره کننده است که در آسیا و اروپا قرار دارد.

فرهنگ پر جنب و جوش، غذاهای معروف و تاریخ گسترده آن، همه کسانی را که به اینجا سفر می‌کنند را شگفت زده می‌کند، در حالی که مناظر باشکوه آن، از دریای مدیترانه غرق آفتاب گرفته تا کوه‌های قدرتمند و استپ‌های خشک، به خودی خود جاذبه‌های گردشگری هستند.

۱. مسجد ایاصوفیه (آیا صوفیه).

مسجد ایاصوفیه (آیا صوفیه) که به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان شناخته می‌شود، نه تنها یکی از بهترین کارهای استانبول، بلکه در ترکیه نیز هست.

۴ جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

این کلیسا که توسط امپراتور بیزانس، جاستینیانوس در سال ۵۳۷ پس از میلاد ساخته شد، به عنوان بزرگترین دستاورد معماری امپراتوری بیزانس شناخته می‌شود و به مدت ۱۰۰۰ سال بزرگترین کلیسای جهان باقی مانده است.

بخش حیرت‌انگیز نمای بیرونی آن توسط مناره‌های ظریفی که پس از فتح عثمانی‌ها اضافه شده‌اند، احاطه شده است، در حالی که فضای داخلی مجلل و غاردار دیوارنگاری‌شده یادآوری بزرگ از قدرت قسطنطنیه قدیمی است. دیدن این بنای تاریخی معروف برای هر گردشگری که به این کشور سفر می کند، ضروری است.

۲. افسس

نباید دیدن این شهر را از دست داد، ویرانه عظیم افسوس شهری با بناهای تاریخی عظیم و جاده‌های ستون‌های مرمری است. یکی از کامل‌ترین و ماندگارترین شهرهای معروف دوران باستان در منطقه مدیترانه، این مکانی است که می‌توانید تجربه کنید که زندگی در دوران طلایی امپراتوری روم چگونه بوده است.

۴ جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

تاریخ این شهر به ۱۰ قرن قبل از میلاد برمی‌گردد، اما بناهای تاریخی مهمی که امروزه می‌بینید، همگی مربوط به دوران رومی آن هستند، زمانی که این شهر یک مرکز تجاری پر رونق بود. به طور خاص، کتابخانه سلسوس، مجموعه خانه‌های پلکانی نقاشی‌شده، و تئاتر بزرگ، همگی به ثروت و اهمیت افسوس در دوره روم اشاره می‌کنند.

یک سفر و گشت و گذار در اینجا حداقل نیمی از روز طول می‌کشد تا نکات مهم را پوشش دهد و اگر واقعا قصد کاوش دارید، باید زمان بیشتری را صرف کنید، بنابراین مطمئن شوید که بازدید خود را برنامه ریزی کرده‌اید تا عجله نکنید.

۳. کاپادوکیه

۴ جاذبه گردشگری برتر در ترکیه

دره‌های صخره‌ای سورئال و مواج کاپادوکیا رویای هر عکاسی است. برآمدگی‌های صخره‌ها و تاج تپه‌ها، خانه مناظر موج‌دار، صخره‌های موج‌مانند یا قله‌ها حوس‌انگیز هستند که در اثر هزاره‌ها حرکت باد و آب شکل گرفته‌اند. اگر برای دیدن مناظر حوصله پیاده روی ندارید، اینجا یکی از مقاصد برتر جهان برای بالون سواری است.

در این چشم‌انداز منحصربه‌فرد ماه‌ مانند، کلیساهای نقاشی‌شده با سنگ‌تراشی و معماری غاردار دوره بیزانس، زمانی که این منطقه محل زندگی جوامع مسیحی رهبانی بود، قرار دارد. به طور خاص، غار کلیساهای متعدد موزه فضای باز گورمه و دره ایهلارا خانه برخی از بهترین نمونه‌های بازمانده از هنر مذهبی اواسط دوره بیزانس در جهان است.

دهکده‌های کاپادوکیه، نیمه تراشیده شده در دامنه تپه‌ها، جایی که مسافران خود را برای کاوش در حومه اطراف قرار می‌دهند، با هتل‌های بوتیک خود که به شما امکان می‌دهند در غاری با امکانات رفاهی کامل معاصر بخوابید، که به خودی خود یک جاذبه کمیاب هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید