رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قیمت ارز ترجیحی در سال آینده ۲۳ هزار تومان برای دولت و ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای مردم می‌باشد یعنی مردم یارانه را دریافت می‌کنند.

پرداخت یارانه از سال ۱۴۰۱ متوقف می‌شود؟
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده دلار تک نرخی ETS داریم، برای اینکه ارز ترجیحی مردم دچار مشکل نشود ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان ما به التفاوت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به دولت پول می‌دهیم.

حداقل و حداکثر حقوق سال آینده چقدر است؟

حمیدرضا حاجی بابایی درباره افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ افزود: دولت در لایحه بودجه کف حقوق در سال آینده را چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود که دریافتی حدود سه میلیون و هشتصد هزار تومان می‌شد، ولی در مجلس دریافتی را به پنج میلیون تومان برای شاغل و بازنشسته کارکنان دولت رساندیم، البته پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای شاغلان و پنج میلیون تومان برای بازنشستگان.

وی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده افزایش حقوق را حداکثر ۲۹ و نیم درصد گذاشته بود، ولی در مجلس به میزان ۶۰ درصد کمترین حقوق را افزایش دادیم حتی مستمری بگیران پایین و حقوق سربازان، رزمندگان و جانبازان معاصر را تا حدی افزایش دادیم.

مالیات بر حقوق‌ چقدر است؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده همه حقوق‌های بالای پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند همچنین به دلیل اینکه کف حقوق را بالا آوردیم حداکثر حقوق را ۷ برابر کف حقوق در نظر گرفتیم که شامل شرکت‌ها و همه افرادی که شامل ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند می‌شوند، حتی قانون تجارت را اصلاح کردیم بنابراین دیگر از طریق قانون تجارت نمی‌شود قانون بودجه را دور زد.

وی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده مقرر کرده بود تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت نکنند، ولی الان تا پنج میلیون تومان حقوق، معاف از مالیات است همچنین دولت اعلام کرده بود تا ۱۰ میلیون حقوق، ۱۰ درصد مالیات دریافت شود که مجلس این ۱۰ درصد را تا ۱۵ میلیون تومان حقوق در نظر گرفت یعنی الان فردی که ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد حدود ۶/۵ درصد مالیات می‌دهد، همچنین از حقوق ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان ۱۵ درصد مالیات و بین ۲۵ میلیون تومان و ۷ برابر کف حقوق هم ۲۰ درصد مالیات دریافت می‌شود و از این مبالغ بالاتر که شامل استثناء‌ها می‌باشد در حال رفع ابهام‌ها هستیم.

مردم سال آینده یارانه دریافت می‌کنند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در کمیسیون تلفیق خواستیم دولت را در سال ۱۴۰۱ در یک جایگاهی قرار دهیم که ۸۰ هزار میلیارد تومان به دولت کمک کنیم تا برای کنترل قیمت با مشکل مواجه نشود بنابراین قیمت ارز ترجیحی در سال آینده ۲۳ هزار تومان برای دولت و ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای مردم می‌باشد یعنی مردم یارانه را دریافت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید