شرکت فناوری فضایی آمریکایی «مکسار» اعلام کرد: فعالیت‌های جدید روسیه نشان‌دهنده تغییر در الگوی استقرار گروه‌های نبرد (تانک‌ها، نفربرهای زرهی، توپخانه و تجهیزات پشتیبانی) است که قبلا مشاهده شده بود.

استقرار تجهیزات زرهی و نیروهای جدید روسیه در نزدیکی اوکراین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: شرکت فناوری فضایی آمریکایی «مکسار» که تجمع ادعایی نیروهای روسیه را دنبال می کند، مدعی شد که تغییر در الگوی فعالیت های نظامی مسکو نشان دهنده افزایش سطح آمادگی است.

«مکسار تکنولوژیز» که یک شرکت خصوصی مستقر در آمریکا است، طبق تصاویر جدید ماهواره ای اش مدعی شد که تصاویر ماهواره‌ای چندین استقرار میدانی تجهیزات زرهی و نیروهای نظامی از پادگان‌های روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین را نشان می‌دهد که طبق ادعای مدیر این شرکت، نشان‌دهنده افزایش آمادگی نظامی مسکو است.

در بیانیه مکسار در این باره آمده است: این فعالیت جدید نشان دهنده تغییر در الگوی استقرار گروه های نبرد (تانک ها، نفربرهای زرهی، توپخانه و تجهیزات پشتیبانی) است که قبلا مشاهده شده بود.

این شرکت افزود که از ۱۳ فوریه بر اساس تصاویر ماهواره ای، چندین استقرار بزرگ از گروه های جنگی در اطراف پادگان نظامی در «سولوتی» روسیه مشاهده شده است.

رویترز در ادامه نوشت که نمی‌تواند تصاویر منتشر شده توسط شرکت مذکور را که هفته‌هاست تجمع ادعایی نیروهای روسی را دنبال می‌کند، مستقلا تأیید کند.

شرکت مذکور پیشتر نیز ادعا کرده بود که تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده طی این هفته، فعالیت‌های نظامی را در چندین مکان در سراسر بلاروس، منطقه کریمه و غرب روسیه در نزدیکی مرز اوکراین نشان می‌دهد، این فعالیتها شامل استقرار اخیر بالگردهایی متشکل از بالگردهای جایجایی نیرو و بالگردهای تهاجمی زمینی در چندین مکان نزدیک به مرز اوکراین و همچنین تعداد بیشتری هواپیماها جهت حمله به اهداف زمینی و همچنین واحدهای پدافند هوایی و تجهیزات پهپاد است.

همه اینها در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که با وجود فضاسازی‌هایی که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی انجام می‌دهند، مسکو قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تعداد بیشتری از واحدهای ارتش این کشور از مرزهای اوکراین خارج شده‌اند. این وزارتخانه اعلام کرد که تعداد بیشتری از ادوات جنگی خود شامل تانک‌ها و خودروهای زرهی را از مرزهای اوکراین خارج ساخته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید