کاخ الیزه از موافقت جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه با پیشنهاد امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه برای گفت وگو درباره بحران اوکراین خبر داد.

موافقت بایدن و پوتین با پیشنهاد ماکرون برای گفتگو پیرامون اوکراین
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کاخ الیزه اعلام کرد؛ جو بایدن و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه پیشنهاد امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌شان برای گفت وگو در مورد بحران اوکراین را پذیرفتند.
کاخ الیزه ضمن اعلام اینکه رییس جمهوری فرانسه روز یکشنبه با پوتین و بایدن گفت وگوی تلفنی داشته، افزود: وی، پیشنهاد برگزاری یک نشست بین بایدن و پوتین و سپس (یک نشست) با طرف های مربوط برای گفت وگو در مورد امنیت و ثبات در اروپا را ارائه کرد.

بر اساس اعلام کاخ الیزه، رؤسای جمهوری روسیه و ایالات متحده هر دو قاعده کلی چنین نشستی را پذیرفتند. این اصل باید در دیدار روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) بین آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه آماده شود.

همچنین در بیانیه کاخ الیزه آمده است: این نشست فقط می تواند در شرایطی برگزار شود که روسیه به اوکراین حمله نکند. مکرون نیز با تمام طرفین برای آمادگی این مباحثات همکاری خواهد کرد.

پیش‌تر شبکه فرانسوی بی اف ام تی وی از گفت وگوی تلفنی مکرون با پوتین برای بار دوم در روز یکشنبه خبر داده بود. تماس مجدد مکرون با پوتین در حالی بود که رئیس جمهوری فرانسه پیش از آن با رهبران آمریکا، انگلیس، اوکراین و آلمان نیز تلفنی تبادل نظر کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید