۲۹ روز به پایان امسال مانده اما هنوز خبری از سهمیه‌ بنزین نوروزی نیست و حتی برخی از سهمیه‌های بنزین سال ۱۴۰۰، هنوز هم پرداخت نشده‌اند.

سهمیه بنزین نوروزی ۱۴۰۱ چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، هنوز یک ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ مانده و دولت اقدامی برای پرداخت سهمیه‌ بنزین نوروزی انجام نداده است.

فریدون عباسی دوانی، رییس کمیسیون انرژی مجلس به تجارت‌نیوز گفته بود که هنوز تصمیمی درباره حذف سهمیه نوروزی اتخاذ نشده اما ، نباید با تخصیص سهمیه بنزین اضافه، مردم را تشویق به سفر کنیم. واریز سهمیه بنزین نوروزی با محدودیت‌های ستاد کرونا، متناقض است.

به نظر می‌رسد کمیسیون انرژی مجلس با تخصیص سهمیه بنزین نوروزی مخالف است اما آیا تنها مخالفان پرداخت سهمیه بنزین نوروزی، مجلس است؟

بنا بر پیگیری‌های تجارت‌نیوز از وزارت نفت، دولت هنوز هیچ ابلاغیه‌ و دستوری درباره سهمیه بنزین نوروزی به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وزارت نفت، نداده است.

سهمیه‌های معوقه کدام‌اند؟

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دیروز پیش‌بینی کرد که روند تردد خودرها از روزهای پایانی امسال افزایش می‌یابد و در نهایت اگر محدودیت‌های کرونایی اعمال نشود، مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی پیش‌رو، روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر می‌شود.

این طور که از صحبت‌های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برمی‌آید، این شرکت هم نگران اعمال نشدن محدودیت‌های کرونایی و افزایش سریع روند مصرف بنزین در کشور است.

پیش از این جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم هم هشدار داده بود که با ادامه روند مصرف بنزین در داخل کشور، احتمالا نتوانیم بنزین مورد نیازمان را تامین کنیم و مجبور به واردات بنزین شویم.

صحبت‌های پرداخت یا عدم پرداخت سهمیه نوروزی بنزین در حالی مطرح می‌شود که دولت هنوز هم سهمیه جبرانی برخی از خودروها را پرداخت نکرده است. قرار بود سهمیه جبرانی خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها، با سهمیه دی ماه پرداخت شود اما چنین نشد و سهمیه جبرانی برخی خودروها حتی در ماه‌های دی و بهمن هم واریز نشدند.

پس از حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری، وزیر نفت و رییس جمهور اعلام کردند سهمیه بنزین جبرانی به رانندگان داده می‌شود و هر یک از خودروها بین ۵ تا ۴۰ لیتر سهمیه بنزین مازاد دریافت می‌کنند اما برخی از خودروها هنوز این سهمیه را دریافت نکرده‌اند.

حالا با این اوصاف به نظر می‌رسد دولت به شدت نگران کمبود بنزین در آخرین ماه‌های امسال و سال بعد شده و هنوز حتی سهمیه‌های معوقه را هم پرداخت نکرده و احتمالا، امسال هم خبری از سهمیه بنزین نوروزی نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید