تصمیم جو بایدن مبنی بر انتخاب مایکل کوریلا برای رهبری "ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا" (سنتکام) از سوی مجلس سنای آمریکا تایید شد.

معرفی مایکل کوریلا به عنوان رییس جدید سنتکام

به گزارش ایسنا، به نقل از ایرفورس تایمز، ژنرال مایکل کوریلا که اکنون فرمانده سپاه هجدهم هوابرد آمریکاست و در کارولینای شمالی خدمت می‌کند، یکی از گزینه‌های جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور برای جانشینی ژنرال کنت مک‌ کنزی، فرمانده کنونی سنتکام بوده است. ژنرال کوریلا، عصر روز پنجشنبه بدون هیچ گونه اعتراض، برای پست جدید درخصوص رهبری عملیات نظامی در خاورمیانه تایید شد. وی قرار است در روزهای آینده سوگند یاد کند.

کوریلا سابقا فرماندهی لشکر ۸۲ هوابرد و سمت معاونت در فرماندهی مرکزی را بر عهده داشته است. او بیشتر به خاطر زمان حضورش به عنوان فرمانده "گردان استرایکر" در لشکر ۲۵ پیاده نظام در سال ۲۰۰۵ شناخته می‌شود؛ جایی که در جریان نبرد با شورشیان عراقی سه گلوله خورد اما به مبارزه ادامه داد.

به دنبال این سمت، ژنرال سه ستاره مایکل کوریلا ۵۵ ساله به ژنرال چهار ستاره ارتقاء خواهد یافت. وی جایگزین ژنرال کنت مک کنزی خواهد شد که از مارس ۲۰۱۹ ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را رهبری می‌کند و انتظار می‌رود در ماه آوریل بازنشسته شود.

علاوه بر کوریلا، ۷۸۰ ترفیع نظامی غیر بحث برانگیز دیگر در روز پنجشنبه توسط سنای آمریکا نهایی شد؛ از جمله این ترفیعات می‌توان به ژنرال دو ستاره گِرگ اولسون به عنوان مدیر ستاد نیروی دریایی ارتش و ژنرال دو ستاره داگلاس سیمز دوم به عنوان مدیر ستاد مشترک ارتش اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید