مسئله دیگر اما این تصور غلط است که از دولت پایان دولت روحانی تا امروز دست آوردهای اقتصادی دولت رئیسی چنان ملموس است که وضعیت اقتصادی مردم را دست خوش تغییر مثبت مهمی کرده است.

کارد همچنان روی استخوان مردم است / کاش برخی ائمه جمعه از ابراهیم رئیسی یاد بگیرند

سلام نو – سرویس سیاسی: ائمه محترم جمعه برخی شهرها و برخی چهره‌های سیاسی در روزهای اخیر به گونه‌ای سخن می‌گویند که انگار تمام مشکلات کشور تمام شده، فشارهای اقتصادی پایان یافته و بعد از هشت سال زمستان دولت روحانی چنان بهاری رسیده که ریه مردم از اکسیژن آن همچنان سرشار است.

آن امام جمعه بزرگواری که در دوره دولت روحانی به حق تذکر می‌داد« که نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کارد به استخوان مردم برسد و برای گفتن مشکلات خود وسط خیابان بیایند» و از اعتراض مردم حمایت می‌کرد، حالا از مقاوم بار آمدن مردم سخن می‌گوید. آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در تازه‌ترین سخنان خود گفته‌اند که« تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است و الان مردم ما در برابر تمام مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های اقتصادی مقاوم اند.»

دو نکته در حرف‌های این چنینی پنهان است. نخست این که ادبیات برخی به گونه‌ای تغییر کرده است که مجددا مقاومت اولویت است و نباید اعتراضی باشد، در حالی که در دولت روحانی این چنین نبود. بالاخره دولت حسن روحانی هم همچون دولت ابراهیم رئیسی دولتِ جمهوری اسلامی بود و نه دولت طاغوت و معاند که بعضی مواضع این چنین تغییر می‌کند.

مسئله دیگر اما این تصور غلط است که از دولت پایان دولت روحانی تا امروز دست آوردهای اقتصادی دولت رئیسی چنان ملموس است که وضعیت اقتصادی مردم را دست خوش تغییر مثبت مهمی کرده است.

حتی اگر شیب تورم کاهشی شده باشد و تغییرات مدیریتی مثبت در دولت رئیسی رخ داده باشد باز هم تا لمس این تغییرات مثبت توسط مردم زمان مانده است و آن چنان که خود رئیس جمهور هم چند باری گفته چند ماهی بیشتر زمان نیاز است تا مردم تغییرات اقتصادی را لمس کنند.

چهره‌های موثر بر جامعه، به خصوص آن‌ها که به نزدیکی به دولت یا نظام مشهور هستند باید کمی با دقت بیشتری سخن بگویند. در همین چند ماه قیمت سیب زمینی، هویج و برنج به صورت یپوسته افزایش یافته است. قیمت لوازم خانگی هر روز زیاد شده است. توان خرید مردم به شکل محسوسی کاهش یافته و ما شاهد اعتراضات صنفی معلمان، کارگران و برخی اقشار دیگر نیز بوده‌ایم.

در این شرایط مواضع دور از مردم گرفتن، واقعیت‌ها را ندیدن و نصایح عجیب و غریب کردن تنها به تشدید فاصله مردم با مراجع اجتماعی خود از جمله ائمه جمعه می‌انجامد. مگر می‌شود با ادامه وضعیت اقتصادی چند سال گذشته و صرفا به خاطر تغییر دولت انتظار داشت که کارد از روی استخوان مردم برداشته شده باشد یا آن‌ها صرفا به خاطر دولت رئیسی مقاوم بار آمده باشند.

کاش برخی ائمه جمعه، فعالین سیاسی حامی دولت و دیگر بزرگان از ابراهیم رئیسی یاد بگیرند و مانند او از سخنان این چنینی پرهیز کنند و اجازه دهند مردم خود تغییر را حس کنند و به قضاوت بنشینند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید