یک خبرگزاری خارجی به نقل از یک منبع آگاه از احتمال دیدار کاملا هریس با زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین امروز در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ خبر داد.

احتمال دیدار کاملا هریس با رییس‌جمهور اوکراین در مونیخ

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از یکی از مقام های ارشد دولت آمریکا که نام وی را فاش نساخته، نوشت که هریس در جریان سخنرانی در این اجلاس نیز ضمن اعلام آمادگی آمریکا برای رسیدگی دیپلماتیک به بحران اخیر، به روسیه هشدار خواهد داد که تهاجم به اوکراین به حضور بیشتر ناتو در همسایگی این کشور و هزینه های گزاف مالی منجر خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه دیروز (۲۹ بهمن) خبر داده بود که نیروهای هسته ای این کشور تحت نظر ولادیمیر پوتین رزمایش هایی برگزار خواهند کرد که در جریان آنها موشک های بالستیک و کروز نیز پرتاب خواهند شد. مقام آمریکایی مذکور این تصمیم را "تاسف آور و تنش زا" دانست.

به نوشته رویترز، رئیس جمهوری اوکراین بارها گفته که گرچه معتقد است روسیه کشورش را به حمله تهدید می کند، متحدان غربی کشورش وقوع چنین تهاجمی را بزرگنمایی می کنند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیروز با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، اظهار داشت نیروهای روسیه هم اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده اند.

وی عصر جمعه به وقت محلی در نشستی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید افزود: در روزهای گذشته ما شاهد گزارش های مختلف در خصوص افزایش مواد نقض آتش بس از سوی جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس و شرق اوکراین بوده ایم. نیروهای اوکراین از خود خویشتنداری نشان داده و اجازه نداده اند روسیه آنها را به جنگ بکشاند.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد ما دلیل کافی داریم که باور کنیم نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند.

بایدن گفت: ما معتقدیم آنها کی یف پایتخت اوکراین را هدف قرار خواهند داد.

از سوی دیگر، دیلیپ سینگ معاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصاد بین‌الملل عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران در واشنگتن گفت: دولت آمریکا هم اکنون درحال تهیه بسته نهایی تحریم ها است که شامل شدیدترین تحریم هایی است که تاکنون آمریکا علیه روسیه وضع کرده است.

سینگ با تشریح اقدامات آمریکا در صورت تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین گفت: هزینه برای روسیه، هم برای اقتصاد و هم برای موقعیت استراتژیک این کشور در جهان بسیار زیاد خواهد بود.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا اضافه کرد تحریم های مالی ما برای تحمیل هزینه های شدید و فوری به بزرگترین موسسات مالی و شرکت های دولتی  روسیه طراحی شده است.

معاون شورای اقتصاد ملی آمریکا ادامه داد ما همچنین آماده اعمال کنترل های قدرتمند صادراتی به عنوان بخشی از بسته پاسخ خود هستیم.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: تحریم های مالی و کنترل صادرات، روسیه را از دسترسی به چیزی که به آن نیاز دارد و تنها از آمریکا و متحدان و شرکای آن قابل تهیه است، محروم می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید