یک نشریه نظامی آمریکایی از تصمیم ارتش آمریکا برای استقرار اسکادران هواپیماهای خود در ده پایگاه هوایی خود در کشورهای مختلف خبر داد.

آمریکا به دنبال استقرار اسکادران‌ هواپیماهای ارتش خود در ۱۰ پایگاه هوایی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک نشریه آمریکایی با انتشار گزارشی از قصد ارتش آمریکا از اجرای طرحی با عنوان «بال فرماندهی» با هدف استقرار شماری از اسکادران‌های هوایی در ده پایگاه خود در کشورهای مختلف خبر داد.

نشریه «آرمی تایمز» آمریکا نوشت که این طرح شامل ایجاد بال‌های فرماندهی برای مجموعه‌ای از هواپیماها در پایگاه‌های مختلف برای هرگونه جنگ هوایی در آینده در سایه عدم وجود آشیانه‌های امن و نیاز به همکاری بیشتر خلبانان در مقایسه با گذشته است.

بنابراین گزارش که ترجمه عربی آن در وبگاه «المعلومه» منتشر شده آمده است، با تکیه بر این بال‌های فرماندهی، نیروی هوایی آمریکا می‌تواند تیم‌هایی را که با یکدیگر آموزش‌ دیده‌اند برای ایجاد پایگاه‌های نظامی و پادگان‌هایی به دور از حملات خمپاره‌ای و موشکی اعزام کنند و عملیاتی شامل حملات هوایی یا عملیات نظارتی را از این پایگاه‌ها آغاز کنند و از این طریق به جای استقرار یگان‌های جزئی، آمادگی بهتری برای تحولات در سراسر جهان داشته باشند.

در این گزارش بدون اشاره به نام پایگاه‌هایی که قرار است این اسکادران‌های هوایی در آن مستقر شوند؛ آمده است که هر بال در این طرح، شامل سه قسمت است.

یک تیم پایگاه هوایی که توانایی آن را دارد که یک فرودگاه موقت را از صفر بسازد. نیروهای فرماندهی و کنترل برای هدایت روند ماموریتها؛ و خود نیروی هوایی که در هنگام هدف قرار گرفتن از سوی دشمن، می‌توان برای مدتی به قطعات کوچکتر و به فرودگاه‌های کوچکتر دیگر تقسیم کرد تا هدف‌گیری پایگاه از سوی دشمن را پیچیده کند.

گفته می‌شود که این استقرار به طور خاص برای نبرد در مناطقی مانند خاورمیانه و اروپا طراحی شده است که در آن عملیات نظارتی یا حمله به انبارهای تسلیحاتی انجام می‌شود و علاوه بر آن، می‌تواند برای جنگی مانند افغانستان از آن استفاده کرد. کما این‌که حملات شناسایی و سایبری می‌تواند نیروهای متحد را از یک مکان نزدیک پشتیبانی کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید