نشست سران اتحادیه اروپا به منظور گفتگو درباره استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین امروز پنجشنبه برگزار می‌شود.

سران اروپا درباره روسیه و اوکراین گردهم می‌آیند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اروپا بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که این جلسه در واکنش به هیچ تحول خاصی نیست؛ بلکه صرفاً برای تبادل دیدگاه ها و بروز رسانی یکدیگر است.

این نشست اضطراری درست قبل از آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا و آفریقا برگزار می شود.

یکی از مقام های اتحادیه اروپا گفت: رهبران (اروپایی) در بروکسل برای نشست آفریقا با یکدیگر دیدار می کنند و آنها می خواهند درباره بحران در مرز اوکراین گفت وگو کرده و اطلاعات و دیدگاه ها را با یکدیگر تبادل کنند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه روسیه را متهم کرد که نیروهای بیشتری را برای استقرار گسترده نظامی در اطراف اوکراین فرستاده است؛ در شرایطی که مسکو اعلام کرد که نیروهایش را خارج می کند و برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک آماده است.

یک مقام ارشد اطلاعاتی غربی مدعی است که مانورهای نظامی روسیه در اوج خود هستند و خطر تجاوز روسیه به اوکراین تا پایان ماه فوریه باقی خواهد ماند.

در همین حال، میک ماران رییس سرویس اطلاعات استونی با اصرار ورزیدن بر ادعاهای غرب مبنی بر حمله روسیه به اوکراین، مدعی شد که مسکو همچنان در حال انتقال نیروها به سمت مرز اوکراین است و احتمالاً یک حمله نظامی محدود را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، روسیه روز گذشته اعلام کرد که شماری از نیروهایش را همزمان با پایان یافتن رزمایش مد نظرش، از مرز با اوکراین به پایگاههای خودشان بازمی‌گرداند. این موضوع از سوی برخی کشورها مورد استقبال قرار گرفت اما واشنگتن باز هم در مسیر جنگ‌افروزی، اعتقاد دارد که احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید