محمدجواد ترابی، راهنمای گردشگری، روزنامه‌نگار و مدرس نجوم آماتوریه و فیزیک رو در دانشگاه امیرکبیر خونده و از واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد ارشد علوم ارتباطات گرفته. اون از سال ۸۲ ایرانگردی رو شروع کرده و اونقدر سفر کرده که راحت میتونه بگه که ایران تمام نشدنیه. برای اقامتش در این سفرها مهمون سقف بلند آسمان شب بوده و در هتل هزار ستاره آسمان در چادر و کیسه خواب می‌خوابیده. محمدجواد به واسطه‌ی سفرهایی به مقاصد دورتر، فرصت قیاس کردن و تطبیق دادن رو داشته و قدر داشته‌های کمتر دیده‌شده‌ی ایران رو بیشتر می‌دونه. اون با رفتن به سرزمین ایسلند برای تماشای پدیده‌ی ظهور نورهای رنگی و رقصان در آسمان خودش رو آماده می‌کنه. با ما همراه باشید تا از تجربه شگفت‌انگیز محمدجواد در شمال اقیانوس اطلس بدونیم.

روایتی هیجان انگیز از دیدار محمدجواد ترابی با شفق قطبی

محمدجواد از غیرقابل پیش‌بینی بودن ظهور پدیده شفق‌های قطبی با وجود کلی بررسی دقیق و هماهنگی‌های زیاد و سرمای عجیب و شرط‌های غریب این منطقه می‌گه: "خیلی چیزها رو می‌شه رزرو کرد اما آسمون رو نه. این شعار بسیاری از برنامه‌های رصدی شفق قطبی است. پرواز و خودروی مناسب و اقامتگاه رو از قبل هماهنگ می‌کنی و می‌ری توی هوای منفی بیست سی درجه زیر صفر توی ناکجایی که با کوچکترین نابجایی، سرما تا عمق وجودت نفوذ می‌کنه به امید اینکه شفق قطبی ببینی. بخت باهات یار باشه، هوا ابری نباشه"

روایتی هیجان انگیز از دیدار محمدجواد ترابی با شفق قطبی

انتظار و صبر برای محمدجواد گل نمی‌کاره بلکه شفق می‌کاره و حسابی معتادش می‌کنه، لحظه‌های پرتلاطمی که برای تماشای شفق‌های قطبی سپری کرده احساسات و هیجانات آدم رو برمی‌انگیزه، محمدجواد این اشتیاق و هیجانات رو اینطور توصیف می‌کنه: "نقشه‌ها رو هی به روز می‌کنی می‌بینی ای بابا باید سروکله‌اش پیداش بشه پس کوش؟ از سرما به رقص میای، می‌گی این همه راه رو که نیومدم دست خالی برگردم. یک ساعتی می‌گذره‌، آسمان پرستاره اما هنوز جز شفق‌های کم فروغ اون هم در دوردست چیزی نصیبت نشده. یهو بالای سرت می‌بینی این پرتوی سبز دیگه چیه، وای خدای من، پشت سرت شفق، شفق قطبی توی آسمونه؛ داد می‌زنی به همسفرات می‌گی شفق! شفق! نورترن لایتز! هل می‌شی، دوربین رو ول می‌کنی. الکی شات می‌زنی. فوکوس از دستت در رفته. می‌گی گور بابای کادر، یک دقیقه که می‌بینی تازه به خودت میای بابا عکس. دوربین. اصلا ولش کن دوربین رو. قرارمون همین بود، یه دل سیر شفق قطبی. یکی دوساعت بعد که دیگه شفق کلا می‌ره، به خودت میای و می‌گی دلت خوشه‌ها، دلِ سیر؟ تازه این اول اعتیاده، به انجمن معتادان آسمان خوش آمدی!"
 

روایتی هیجان انگیز از دیدار محمدجواد ترابی با شفق قطبی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید