در این استان آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی با قدمت چند هزار ساله وجود دارند که در این مقاله آنان را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چه مناطقی از همدان مناسب گردشگری هستند؟

به گزارش سلام نو، استان همدان جزو یکی از زیباترین استان‌های غرب کشور است. استان همدان مانند سایر استان‌های ایران دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. اگر به فکر گردشگری در غرب ایران هستید استان همدان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر شماست. این استان دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی بسیار زیادی است که پذیرای هر نوع سلیقه است. در این مقاله قصد داریم به معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان بپردازیم، ولی قبل از آن بهتر است که بدانید همدان به عنوان یکی از پنج شهر گردشگری و تاریخی کشور مطرح شده است و از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در غرب کشور است. در این استان آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی با قدمت چند هزار ساله وجود دارند که در این مقاله آنان را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چه آثار تاریخی در همدان وجود دارند؟

چه مناطقی از همدان مناسب گردشگری هستند؟

· غار علیصدر: قبل از هر چیز با شنیدن نام همدان اکثر مردم به فکر بازدید از غار علیصدر که یکی از طولانی‌ترین غارهای آبی جهان و یکی از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین غارهای دنیا است می‌افتند. غار علیصدر در نزدیک روستای علیصدر در شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد. این غار با ارتفاع تقریبی ۲۱۰۰ متر از سطح دریا پر از دالان‌های پیچ در پیچ و شگفتی‌های قندیل شکل است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. غار علیصدر دمای داخلی ثابتی دارد که همواره ۲۰ درجه سانتی گراد است. ساعت بازدید از غار از ۸ صبح علا پاسی از شب می‌باشد.

چه مناطقی از همدان مناسب گردشگری هستند؟

· دریاچه و سد اکباتان: دریاچه و سد اکباتان در ۱۱ کیلومتری شرق همدان تنها دریاچه زیبای این استان است که امکانات تفریحی و گردشگری زیادی را در خود جای داده است. قایق سواری و اسکی روی آب جزوه مهیج‌ترین سرگرمی‌هایی است که بر روی این دریاچه وجود دارد.

چه مناطقی از همدان مناسب گردشگری هستند؟

· تپه هگمتانه: تپه هگمتانه که زبانزد جهانیان است جزو یکی از مطرح‌ترین شهرهای کهن در ایران و البته جهان است که نام آن را به همراه آتن در یونان و روم در ایتالیا مطرح می‌کنند. در حفاری‌های باستان شناسی سالهای اخیر مشخص شد که شهر هگمتانه که بر روی این تپه قرار دارد دارای شبکه منظم و پیشرفته آبرسانی بوده است.

چه مناطقی از همدان مناسب گردشگری هستند؟

· آرامگاه حیقوق نبی: آرامگاه حیقوق نبی در شهرستان تویسرکان یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی در ایران است که در خیابان شهید اشرفی در انتهای حیقوق نبی قرار دارد. این آرامگاه مربوط به قرن هشتم هجری است و در دوره سلجوقیان بنا شده است. این اثر هم جزو یکی از باشکوه‌ترین آثار تاریخی موجود در ایران است.

چه مناطقی از همدان مناسب گردشگری هستند؟

· گنبد علویان: گنبد علویان درمیان اثرهای اسلامی موجود در ایران جزو یکی از بی نظیرترین و منحصر به فردترین آثار معماری دوره اسلامی ایران زمین است. این گنبد شاهکار معماری گچ‌بری اسلامی در همدان بوده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

چه مناطقی از همدان مناسب گردشگری هستند؟

· برج قربان: برج قربان در شهر همدان که به عنوان سنگر گاهی برای مردم بوده یکی از آثار تاریخی قرن هفتم یا هشتم هجری است. دلیل نامگذاری این برج به این دلیل بود که در دوران صفویه فردی به اسم قربان در این سنگر گاه از شهر دفاع می‌کرده است.

                           

کد خبرنگار: ۲۱
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • یاسر سلگی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    سلام میمردین از نهاوند هم میگفتین؟ نهاوند شهر سراب های خروشان و یکی از زیباترین شهر های ایران دارای آثار تاریخی متعدد و تفریح گاه های بسیار زیاد یه سرچ تو ایننرنت بزنید.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    پس گنجنامه چی، آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بوعلی سینا، حمام قلعه، موزه تاریخ طبیعی،
  • جمال دره US ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    رودخانه ی خضر ام دیدن کنین
  • آناهیتا هستم IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    همدان یکی از باقدمت ترین شهرهای ایرانه وبناهای تاریخیش خیلی بیشتر از اینهاست. ولی متاسفانه اصلا به فکر زیباسازی شهر نیستن وهزينه هاشو صرف ایجاد بناهای بیخود وبلااسفاده میکنن. میتونستن بجای درست کردن اون تالار قرآن که هیچ استفاده ای ازش نمیشه، یا سنگ فرش کردن بلوار ارم برای بار هزارم، یکم به تپه ی هگمتانه، یا رصدخانه، یا پارک مردم بیشتر رسیدگی کنن. یا بجای اون تالار یه سالن برای تجمعات وکنگره های مهمشون بسازن. یاحداقل بعد از اینهمه سال نمایشگاه بین المللی شو سر وسامان بدن. واقعا حیفه! درهرصورت موفق باشن
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    ازندریان شهر ملایر کلی جای دیدنی داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید