نگار علیزاده، بلاگر سفر و غذا هست و همزمان به عنوان فریلنسر کار می‌کنه. اون از سال ۱۳۹۲ سفر را به صورت جدی و حرفه‌ای دنبال می‌کنه و کلی تورهای فرهنگی و هنری با مسیرهای خاص طراحی و اجرا کرده و هر کاری که در فضای مشترک بین توریسم، هنر و دیجیتال مارکتینگ باشه و بهش حس خلاق بودن رو بده، انجام میده. با ما همراه باشید تا از تجربه سفرش به تبریز بدونیم.

از خیابون تربیت تا ائل‌گلی با نگار علیزاده

سلام نو-سرویس گردشگری: نگار که صبح زود به تبریز میرسه، شهرگردیش رو از خیابون تربیت شروع می‌کنه و با تعطیل بودن تمام فضاهای شهری کلی تو ذوقش می‌خوره و تصمیم می‌گیره یه بار دیگه که این خیابون تکاپو داره و فعاله برای دیدنش وقت بگذاره، اون بازدیدش رو از خیابون تربیت در دو حالت خلوتی و شلوغی اینطور روایت می‌کنه: "صبح زود که پروازمون توی تبریز نشست، یک راست اومدیم خیابون تربیت. خیلی زود بود و همه جا تعطیل.
خیلی خورد تو ذوقمون که خیابونی به این قشنگی رو داریم تو حالت تعطیلیش می‌بینیم. فرداش سر ظهر برگشتیم‌. اونقدر شلوغ و پر هیاهو بود که نه سنگفرشاش به چشم میومد، نه مجسمه‌هاش و نه تک و توک بناها و کوچه‌های قدیمی قشنگش." اون در ادامه از تجربه قدم زدن در بخشی از راه ابریشم و غذا خوردن در یک رستوران قدیمی و ثابت قدم در منوی غذا می‌گه: "اگر می‌خواید خیابون تربیت که بخشی از همون جاده باستانی ابریشمه رو خوب ببینید، یه بار صبح زود و یه بار سر ظهر بیایید. صبح با مجسمه‌ها سلفی بندازید و ظهر به هوای دیدن شلوغیش و البته بر بدن زدن تاواکبابی‌های خوشمزه‌اش بیایید. یه رستوران هم به نام تاوکچی اینجا هست که از سال پنجاه و دو فقط مرغ داره. تنها سوالی که ازتون می‌پرسه اینه: سینه یا رون؟ خیلی با نمک نیست این همه ثبات قدم؟"

از خیابون تربیت تا ائل‌گلی با نگار علیزاده

نگار که با دیدن و گشت و گذار در شاه گلی حسابی به وجد اومده و مشئوف شده، برای به کمال رسوندن لذت تماشا و حضور در این باغ، استخر و عمارت، پیشنهاد می‌کنه این فضا رو در زمان‌های متفاوت و زوایای مختلف ببینیم و می‌گه: "ائل گلی رو یه بار شب ببینید، یه بار روز. یه بار توی پاییز و وقت برگ‌ریزونش، یه بار توی بهار وقتی درختاش شکوفه دارن. یه بار تو زمستون وقتی آب استخرش یخ زده، یه بار وسط تابستون. ائل گلی رو یه بار از رو پله‌هاش، یه بار از روبرو، یه بارم از بالای امارتش ببینید. ائل گلی رو اگه همیشه تنها دیدید یه بارم‌ مثل من با یار و دلدار ببینید تا بفهمید چقدر مزه‌اش بیشتر می‌شه"

از خیابون تربیت تا ائل‌گلی با نگار علیزاده

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    نگاه خلاقانه و پیشنهادهای عالی برای بازدید از تبریز زیبا و تاریخی
  • سهراب IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    مطالبتون عالی بود. ولی تلفظ کلمه ائل گلی برای ما خیلی سخته، و فکر می کنم از نظر نگارش فارسی هم درست نیست.کلمه فارسی این مکان «ایل گلی» هست و فکر نکنم لازم باشه باهمان تلفظ بومی در متن فارسی گنجانده بشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید