امروزه بندر عباس از مهمترین بنادر تجاری ایران است که بعلت وجود بازارها، دریای آزاد و زیبای خلیج فارس و جاذبه های تاریخی محبوب مردم است.

همه چیز را درباره بندر عباس بدانید

به گزارش سلام نو به نقل از ویزیت ایران، شهر بندر عباس در شمال تنگه هرمز در جوار خلیج فارس و دریای عمان و در ارتفاع ۱۰متری از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای این شهر گرم و مرطوب و دارای دو فصل با گرمای طولانی و زمستان های کوتاه و معتدل است. 
شهرستان بندرعباس دارای چهار بخش«مرکزی»، «فین»، «تخت» و «قلعه قاضی»، چهار شهر و ۱۱ دهستان است.
بندرعباس شهری در حال توسعه و یکی از مهم ترین مراکز استراتژیکی و تجاری ایران و جهان است که به سبب موقعیت مناسب جغرافیایی و همجواری با خلیج فارس از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. وجود امکانات عظیم نفتی، صید ماهی و مروارید و جابه جایی کالا و سرمایه در اشکال مختلف، نتایج به سزایی برای استان هرمزگان به همراه داشته و بندرعباس را به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کرده  است. در این منطقه علاوه بر وجود معادن مختلف، صنعت فلز، کشتی سازی و صادرات و واردات کالا رونق دارد. این شهر علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی دارای طبیعت خاص مناطق گرمسیری و ساحلی است که موجب به وجود آمدن صنایع دستی خاص این منطقه شده است.  
مردم هرمزگان و ساکن در بندرعباس از لحاظ نژادی به دو گروه تقسیم می شوند: سفیدپوستان شامل آریایی های مهاجر، اعراب و مهاجران و سیاه پوستان باقی مانده تیره پوستان بومی و سیاه پوستان مهاجر که از آفریقا و سواحل عربستان آمده اند.
زبان اکثر مردم استان گویشی از زبان فارسی است که به بندری معروف است. در این لهجه لغات عربی، بلوچی و انگلیسی وجود دارد. در بعضی از مناطق استان به زبان عربی و گویش های محلی نیز سخن می گویند. دین اکثریت مردم اسلام و پیرو مذهب تشیع و تسنن( شافعی) هستند

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید