این سربازان طی دو روز آینده پایگاه خود در کارولینای شمالی را ترک خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود اوایل هفته آینده به هزار و ۷۰۰ سرباز موجود در لهستان بپیوندند.

پنتاگون در حال بررسی انتقال ۳ هزار سرباز جدید به لهستان

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: یکی از مقامات عالی‌رتبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد سه هزار سرباز دیگر را به لهستان بفرستد تا نشان دهد که آمریکا به تعهد خود مقابل متحدانش در ناتو پایبند است.

این مقام مسئول افزود: «این سربازان طی دو روز آینده پایگاه خود در کارولینای شمالی را ترک خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود اوایل هفته آینده به هزارو ۷۰۰ سرباز موجود در لهستان بپیوندند. ماموریت این نیروها آموزش و بازدارندگی است و وارد جنگی در اوکراین نخواهند شد.»

این تصمیم در زمانی اتخاذ شده که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز از شهروندان این کشور خواسته تا در سریع‌ترین زمان ممکن اوکراین را ترک کنند، چراکه ممکن است «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه در هر لحظه دستور حمله به اوکراین را صادر کند.

علاوه بر نیروهای آمریکایی حاضر در لهستان، حدود هزار سرباز دیگر آمریکایی که در آلمان مستقر هستند، در ماموریتی مشابه به کشور رومانی منتقل خواهند شد.  

آمریکا حدود ۸۰ هزار سرباز در سراسر اروپا دارد که به صورت دوره‌ای در پایگاه‌های دائمی آن جابه‌جا می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید