در ویدیو زیر شاهد تصاویری از شامپانزه مادر خواهید بود که در تلاش برای درمان زخم پسرش است.

ویدیو دیدنی از تلاش شامپانزه برای درمان زخم پسرش

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زخمی شدن و مراقبت از آن کمی خسته کننده است. کودکان اغلب در حین بازی صدمه می‌بینند و بلافاصله برای مراقبت و درمان نزد مادر خود می‌روند. این عمل فقط مختص انسان‌ها نیست بلکه در میان حیوانات نیز این عمل دیده می‌شود. اما حیوانات دقیقا چگونه به زخم‌های بدن خود رسیدگی می‌کنند؟

بنا به گزارش دیلی میل، به تازگی ویدئویی منتشر شده که تلاش یک شامپانزه مادر برای درمان زخم دست پسرش را به تصویر می‌کشد. در این ویدئو این شامپانزه مادر با قرار دادن حشرات روی زخم پسرش در تلاش برای بهبود آن است. دقیقا همان کاری که ما انسان‌ها با قرار دادن بانداژ، پماد و محلول‌های ضدعفونی کننده روی زخم انجام می‌دهیم.

این ویدئو اولین بار در یوتیوب منتشر شد. در شرح این ویدئو آمده: "شامپانزه‌ها از حشرات به عنوان دارو استفاده می‌کنند." در این ویدئو شامپانزه‌ها در زیستگاه طبیعی خود دیده می‌شوند.

محققان پروژه شامپانزه اُزوگا این ویدئو را مورد مطالعه قرار داده اند. شامپانزه بالغ سوزی نام دارد و در حال معاینه زخم پسرش سیا دیده می‌شود. این اسامی توسط محققانی که به طور منظم آن‌ها را مورد رصد و مطالعه قرار می‌دهند، انتخاب شده است. بنا به گزارش دیلی میل هنوز محققان دقیقا نام و نوع حشره را نمی‌دانند، ولی معتقدند که این حشره به تمیز کردن زخم یا تسکین درد کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید