امید غلام‌علی‌پور با دیدن و سفر کردن به  صد کشور دنیا، به عنوان جهانگرد تجربه‌های بی‌شماری رو در جای جای این کره خاکی داره و معتقده باید سفر رو یاد گرفت و از طرفی برای یادگیری باید سفر کرد. اون برای دیدن جاذبه‌های استان خراسان رضوی به مشهد سفر کرده و بعد از ۲۷ سال این شهر رو دوباره می‌بینه.

جاذبه های خراسان رضوی از دید امید غلام علی پور

امید سفر به مشهد رو با طعم یه مخلوط زعفرانی در یکی از معروف‌ترین بستنی فروشی‌های شهر شروع می‌کنه و برای دیدن روغن‌گیری به روش سنتی به قدیمی‌ترین روغن‌گیری با صاحب ۹۷ ساله‌اش میره و بعد زوج دوچرخه‌سواری رو ملاقات می‌کنه که به گفته‌ی خودش برای دوچرخه‌سواری مشهد زحمت زیادی کشیدن و با بچه شیرخواره‌شون به وسیله دوچرخه برای اولین بار به دور ایران سفر کردن. اون برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف مشهد، به روستای تاریخی کَنگ از توابع بخش طرقبه شهرستان طرقبه شاندیز میره و سری به اقامت بوم‌گردی کنگ کهن می‌زنه. 

جاذبه های خراسان رضوی از دید امید غلام علی پور

امید بعد از بازدید از مقبره زیبای نادرشاه با طراحی معمار و هنرمند نام‌دار ایرانی، هوشنگ سیحون از خانه شخصی داروغه مشهد در اواخر قاجار دیدن می‌کنه و با مشاهده‌ی دو کلیسا قدیمی شهر که چیزی به پایان عمرشون نمونده به سمت توس حرکت می‌کنه. در توس به مقبره فردوسی، این بنای به ثبت ملی رسیده و خانقاه هارونیه که مربوط به دوره ایلخانیه می‌ره و هتل پارس مشهد که قدیمی‌ترین هتل ایرانه و هنوز هم فعالیت می‌کنه رو با لوکس‌ترین و گرون‌ترین هتل‌های حال حاضر ایران در مشهد از نظر می‌گذرونه. 

امید در مسیرش برای دیدن طبیعت زیبای قوچان از "پل اترک" در شهر قوچان عبور می‌کنه، پلی که در سال ۱۳۱۸ توسط مهندسان آلمانی برای عبور تانک ساخته شده و با وجود از سر گذروندن سیل ویرانگر ۱۳۵۵ و زلزله شدید ۱۳۶۹ پابرجاست. اون به تپه نادری قوچان میره، و محلی که نادرشاه افشار در اونجا به قتل رسیده رو می‌بینه و به سمت چناران برای دیدن یکی از شاهکارهای معماری ایران با طراحی خواجه نصیرالدین طوسی حرکت می‌کنه. اون حسابی از برج یا میل رادکان چناران که در قرن هفتم هجری ساخته شده دیدن می‌کنه و سفر خودش رو به پایان می‌رسونه.

جاذبه های خراسان رضوی از دید امید غلام علی پور

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید