سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه می‌تواند در "تمامی قلمرو خود" حتی در خاور دور، رزمایشات نظامی انجام دهد و این مانورها نباید موجب "نگرانی و دغدغه" سایر کشورها شود.

مسکو: رزمایش‌های روسیه نباید موجب نگرانی کشورهای همسایه شود
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) تاکید کرد که روسیه می‌تواند در "تمامی قلمرو خود" حتی در خاور دور، رزمایشات نظامی انجام دهد و این مانورها نباید موجب "نگرانی و دغدغه" سایر کشورها شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین بدین ترتیب درخصوص اعتراض ژاپن به مانورهایی با گلوله واقعی توسط کشورش (روسیه) در جزایر جنوبی کوریل اظهار نظر کرد.

پسکوف خاطرنشان کرد: بی‌شک ما به روند توسعه نظامی خود، روند آموزش ارتش و به مانورها و رزمایشاتی در سرتاسر "فدراسیون روسیه" از جمله خاور دور ادامه می‌دهیم.

وی افزود: این رزمایش‌ها به هیچ عنوان نباید به گونه‌ای باشد که باعث "نگرانی، ناراحتی و یا دغدغه" همسایه‌های ما شود.

«هیروکازو ماتسونو»، دبیر ارشد کابینه ژاپن اوایل امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که دولت ژاپن علیه روسیه درخصوص مانورهایی با گلوله واقعی در روزهای آتی آن هم در بخش جنوبی جزایر کوریل اعتراض کرده است.

در کنفرانس مطبوعاتی دیگری که بعدا در روز دوشنبه برگزار شد، این دبیر ارشد کابینه ژاپن اطلاعات به‌روز رسانی شده‌ای را ارائه کرد که نشان می‌دهد طرف روسی این رزمایشات را پیشتر آغاز کرده است. وی همچنین ادعا کرد که این رزمایشات در منطقه انحصاری تجاری ژاپن از جمله چهار "جزیره شمالی" در حال برگزاری است.

پیشتر، یک روزنامه ژاپنی گزارش داد که توکیو اطلاعیه‌ای از مسکو جهت یک رزمایش موشکی در روزهای آتی در منطقه وسیعی در نزدیکی شمالی‌ترین جزیره هوکایدو ژاپن دریافت کرده است؛ منطقه‌ای که جزایر کوریل و تنگه لاپروس را پوشش می‌دهد. همانطور که گزارش شده، این رزمایش موشکی با گلوله واقعی توسط روسیه در طول این ماه میلادی (فوریه) برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید