یک نشریه انگلیسی مدعی شد این سفر از سوی لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس به روسیه با هدف کاهش تنش‌های پیش آمده بر سر اوکراین صورت می‌گیرد.

احتمال سفر وزیر خارجه انگلیس به مسکو در هفته جاری

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه تایمز امروز (دوشنبه) گزارش کرد، وزیر خارجه انگلیس قرار است روز پنجشنبه ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ به روسیه سفر کند.

این روزنامه همچنین نوشت، این سفر از سوی لیز تراس وزیر خارجه انگلیس به روسیه با هدف کاهش تنش‌های پیش آمده بر سر اوکراین صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه روسیه هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده و گفته که احتمال چنین سفری اکنون در حال بررسی است.

ماه گذشته میلادی دولت لندن اعلام کرده بود که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از تراس خواسته بود تا برای گفت‌وگو به روسیه سفر کند. اوایل ماه جاری میلادی تراس نیز اعلام کرد که تست کرونایش مثبت شده و این سفر را به تعویق انداخت.

سفر وزیر خارجه انگلیس در میانه تنش‌ها بین لندن و مسکو برنامه‌ریزی شده و در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس بارها دولت روسیه را به زمینه‌چینی برای حمله‌ای علیه اوکراین متهم و دولت مسکو را تهدید کرده که دور جدیدی از تحریم‌ها را وضع می‌کند.

تراس خودش پیشتر مدعی شده بود که اطلاعات آمریکا "شواهد شوکه‌کننده‌ای" درباره برنامه و قصد دولت روسیه برای حمله به اوکراین در اختیار دارد.

انگلیس به همراه آمریکا، کانادا، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک تسلیحات برای اوکراین ارسال کرده و واشنگتن سربازان بیشتری را در لهستان و رومانی مستقر کرده است.

همچنین گزارش‌هایی در این باره وجود دارد که لندن سربازان ویژه ارتش را برای آموزش تاکتیک‌های خرابکارانه به نیروهای اوکراین و در میانه افزایش تنش‌ها به این کشور اعزام کرده است.

روسیه بارها اتهامات را رد کرده و گفته که هیچ برنامه‌ای برای حمله به هیچ کشوری از جمله اوکراین ندارد و گزارش‌های موجود را جعلی دانسته و گفته که این خود کی‌یف است که دست به تحریک می‌زند. مسکو همچنین هشدار داده که برنامه‌های ناتو برای پیشروی به سمت شرق شامل اوکراین و گرجستان بیانگر تهدیدی علیه امنیت ملی روسیه است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید