مجموعه آثار هنری را در سرتاسر جهان بررسی کنید، برای برخی از این‌ها نیازی به سفرهای دور ندارید.

شگفت‌انگیزترین مناطق جهان که امکان سفر به آن‌ها وجود دارد

مثلث برمودا، اقیانوس اطلس شمالی

شگفت‌انگیزترین مناطق جهان که امکان سفر به آن‌ها وجود دارد

۵۰۰۰۰۰ مایل مربع که به مدت طولانی در اسطوره و رمز و راز پوشانده شده است که مثلث شیطان نیز نامیده می شود، تقریبا منطقه‌ای بین برمودا، فلوریدا و پورتوریکو است. اگرچه گارد ساحلی ایالات متحده وجود چنین منطقه‌ای را مورد مناقشه قرار می‌دهد، نظریه‌های توطئه بر اساس داستان‌هایی درباره خوانش‌های مغناطیسی غیرمعمول و کشتی‌ها، هواپیماها و افرادی که در اینجا ناپدید شده‌اند، رشد می‌کند.

دست در صحرا، شیلی

شگفت‌انگیزترین مناطق جهان که امکان سفر به آن‌ها وجود دارد

مجسمه ساز شیلیایی ماریو ایرارازابال مسئول این اثر هنری بسیار عجیب است که از شن و ماسه در وسط صحرای آتاکامای شیلی، در ۴۶ مایلی جنوب شهر آنتوفاگاستا برمی‌خیزد.  ایرارازابال به خاطر آثاری که با درد و رنج انسان مرتبط است شناخته می‌شود و این مجسمه عظیم عصبی احساس تنهایی را به تصویر می‌کشد که به دلیل موقعیت متروک و منزوی آن تشدید می‌شود. اگر خلاق هستید، مجموعه آثار هنری را در سرتاسر جهان بررسی کنید، برای برخی از این‌ها نیازی به سفرهای دور ندارید.

باداب سورت، ایران

شگفت‌انگیزترین مناطق جهان که امکان سفر به آن‌ها وجود دارد

این تراس‌های زیبای تراورتن در شمال ایران یک پدیده طبیعی باورنکردنی است که طی هزاران سال توسعه یافته است. تراورتن نوعی سنگ آهک است که از رسوب کلسیم در آب جاری تشکیل شده است و در این مورد دو چشمه آب گرم با خواص معدنی متفاوت است. رنگ قرمز غیر معمول تراس‌ها به دلیل محتوای بالای اکسید آهن در یکی از چشمه‌ها است. در جای دیگر ایران رنگ فراوانی وجود دارد. به میدان نقش جهان در اصفهان بروید تا کاشی‌های درخشان بی‌پایانی را در یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های روی زمین پیدا کنید.

 کوه‌های تیانزی، چین

شگفت‌انگیزترین مناطق جهان که امکان سفر به آن‌ها وجود دارد

این قله‌های آهکی خیره‌کننده که در شمال غربی استان هونان در چین یافت می‌شوند، پوشیده از فضای سرسبز هستند و اغلب در مه پوشیده شده‌اند. یک تله کابین تا روستای هویانگ‌شی می‌رود و از اینجا مسیرهای زیادی برای تماشای مناظر خیره کننده تیانزی(پسر بهشت) وجود دارد. جای تعجب نیست که آن‌ها الهام بخش کوه‌های شناور در فیلم پرفروش آواتار هستند. اگر به دنبال کشف بیشتر هستید، این جا گزینه خوبی برای سفر است.

 تپه‌های شکلاتی جزیره بوهول، فیلیپین

شگفت‌انگیزترین مناطق جهان که امکان سفر به آن‌ها وجود دارد

۱۷۰۰ تپه مخروطی شکل بوهول در وسط جزیره در فیلیپین پراکنده است. ارتفاع آن‌ها متفاوت است، اما شکل آنها به قدری منظم است که ممکن است به اشتباه تصور شود که ساخته دست بشر هستند. با این حال، به گفته یونسکو، آن‌ها افزایش ذخایر مرجانی و نتیجه فرسایش آب باران هستند. تپه‌ها تنها در فصل خشک زمانی که شاخ و برگ‌های آن از سبز شاداب به قهوه‌ای می‌شود، نام مستعار "شکلاتی" را به خود گرفته‌اند.

ترکیب سفر به تپه‌های شکلاتی را با بازدید از پناهگاه تارسیر و یک سفر دریایی در امتداد رودخانه لوبوک در نظر بگیرید. جزیره بوهول تنها یکی از جزایر مورد علاقه افراد در فیلیپین است. حتما برای یافتن پرندگان مهاجر به جزیره اولانگو بروید و غواصی را در جزیره پاناگو امتحان کنید.

 ساحل سرخ، پانجین، چین

شگفت‌انگیزترین مناطق جهان که امکان سفر به آن‌ها وجود دارد

این ساحل بسیار باحال و بسیار عجیب پوشیده از نوعی جلبک دریایی به نام سودا است که در پاییز قرمز روشن می‌شود. در سی کیلومتری جنوب غربی پانجین، این تالاب‌های جزر و مدی ذخیره‌گاه طبیعی مهمی برای پرندگان مهاجر هستند. تنها بخش کوچکی از ساحل به روی عموم باز است، اما می‌توان آن را از طریق یک راهروی چوبی که تا دریا امتداد دارد، کاوش کرد. ساحل سرخ ممکن است یکی از بهترین سواحل مخفی چین باشد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید