۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 55332789

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه و اسحاق هرتزوگ، رییس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی هرتزوگ و اردوغان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی پس از اینکه نتیجه آزمایش کووید-۱۹ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه مثبت شد، برای او و همسرش آرزوی سلامتی کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی ریاست رژیم صهیونیستی، دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درباره احتمال دیدار در آینده نزدیک به تبادل نظر پرداختند.

این تماس تلفنی بیانگر تغییر اخیر سیاست اردوغان در قبال رژیم صهیونیستی است و همچنین رئیس جمهوری ترکیه از "رویکردی متفاوت و احیای روابط" میان کشورش با این رژیم خبر داد.

اردوغان پس از بازگشت از اوکراین اعلام کرد که می‌توان از گاز طبیعی تل آویو در ترکیه استفاده کرد و دو طرف می‌توانند در یک پروژه مشترک برای انتقال آن به اروپا با یکدیگر تعامل کنند.

ترکیه در حال حاضر دچار "بحران اقتصادی" شده است، در حالیکه رژیم صهیونیستی و گروهی از کشورهای منطقه، از جمله یونان رقیب ترکیه، بر روی یک خط لوله مشترک برای انتقال گاز مدیترانه شرقی به اروپا، در قراردادی که در ژانویه ۲۰۲۰ امضا شد، کار می‌کنند. از طرفی، ترکیه با این پروژه به شدت مخالفت کرده است.

اردوغان پیش از این به رسانه‌های ترکیه گفته بود که او در اواسط ماه مارس و در بحبوحه تلاش‌ها برای احیای روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی، میزبان اسحاق هرتزوگ خواهد بود اما در آن زمان این موضوع تایید نشد و سخنگوی هرتزوگ هم از اظهار نظر درخصوص گفته‌های اردوغان خودداری کرد.

هفته گذشته، یک مقام رژیم صهیونیستی، این دیدار احتمالی را نشانگر "نیات رئیس جمهوری ترکیه" توصیف کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید