امید غلام‌علی‌پور تجربه ۱۹ سال سفر به ۱۰۰ کشور دنیا رو داره. این جهانگرد ایرانی به شهرها رو روستاهای زیادی از کشور خودمون سفر کرده و معتقده باید سفر رو یاد گرفت و از طرفی برای یادگیری باید سفر کرد.

سفر امید غلام‌علی‌پور به ابر و برف و بلوط

امید یک سفر به لرستان زیبا داشته و برای رسیدن به این مقصد هیجان انگیز، تنهایی رانندگی می‌کنه و از طبیعت اطراف جاده لذت می‌بره و با ورود به شهر زیبای دورود، از گالری جالبی دیدن می‌کنه، گالری‌ای که متعلق به آقای منصوریه و در اون عکس‌هایی به نمایش گذاشته شدن، که ایشون طی بیست سال طبیعت‌گردی با دوچرخه به وسیله‌ی دوربین آنالوگ‌شون گرفتن. 
به نظر امید، حرف‌ها و اخلاق آقای منصوری تاثیرگذار بوده و گفته‌های ایشون رو اینطور روایت می‌کنه: "مهم‌ترین سفر، سفر درونه. اینکه کسی به عمق وجود خودش سفر کنه و اعمالش رو ببینه". بعد از کلی هم‌صحبتی با صاحب گالری و گالری‌گردی از پل سزار دیدن میکنه، این پل که از سال ۱۳۱۷ در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شده تا الان پابرجاست.

سفر امید غلام‌علی‌پور به ابر و برف و بلوط


امید با همراهی یک لیدر محلی، کمی کوهنوردی سبک می‌کنه و برای دیدن زیبایی‌های طبیعت پیش روش حسابی آماده میشه. با رسیدن به "آبشار قطره‌ای آبگرمه" و بعد از اون "دره اَبسر" مسیرش رو ادامه می‌ده تا به "آبشار گریت" در خرم‌آباد برسه و در شادی مردی برای "روز گُلوَنی" سهیم بشه، گُلوَنی؛ سربند باستانی زنان قوم لُر و بخشی از پوشش زیبای زنان و مردان لرستان هست.
اون در سفرش نماد خرم‌آباد، قلعه فلک‌الافلاک رو می‌بینه و بعد از اون از موزه میراث لرستان بازدید می‌کنه و به مجموعه فرهنگی و تاریخی حمام گپ میره اما به نظرش فضای جذابی نداره. امید از خانه ابوطالب قاضی که متعلق به اواخر قاجار هست دیدن می‌کنه و با عبور از کوهدشت، خودش رو می‌رسونه به تنگه شیرِز که طبیعت زیبا داره.

سفر امید غلام‌علی‌پور به ابر و برف و بلوط

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید