طبق اعلام شبکه خبری المیادین، اتحادیه آفریقا اقدام به تعلیق کردن عضویت ناظر رژیم صهیونیستی کرده است.

عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا تعلیق شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، المیادین از محل اجلاس رهبران اتحادیه آفریقا که از روز گذشته به میزبانی آدیس آبابا پایتخت اتیوپی آغاز شده است، خبر داد که این اتحادیه عضویت ناظر اسراییل را به حالت تعلیق در آورده است.

۲۲ ژوئیه گذشته (۳۱ تیر ۱۳۹۹)، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «ادماسو الالی» سفیر این رژیم در اتیوپی، استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا تقدیم کرده است.

رسانه‌های عربی گزارش دادند که ۷ کشور عربی اعتراض خود را به تصمیم اتحادیه آفریقا مبنی بر اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی اعلام کردند و این موضعی است که اتحادیه کشورهای عربی از آن حمایت کرده است.

پیشتر رژیم صهیونیستی در سازمان وحدت آفریقا مقام ناظر را به دست آورده بود، اما پس از انحلال این سازمان در سال ۲۰۰۲ و تبدیل آن به اتحادیه آفریقا، تلاش‌های این رژیم برای ادامه عضویت آن به عنوان ناظر بی‌نتیجه بود.

همچنین رسانه ها خبر دادند که اتحادیه آفریقا در نشست آدیس آبابا کودتا و افراط گرایی در قاره سیاه را محکوم کرد.

اتحادیه آفریقا، کودتا و افراط گرایی در این قاره را که یکی از  محورهای اصلی گفت و گوی رهبران این اتحادیه بود، محکوم کرد.

ادیوی بانکولی کمیسر امور سیاسی و امنیت اتحادیه آفریقا در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ما کودتا و افراط گرایی را که قاره را فرا گرفته است تحمل نخواهیم کرد.

اتحادیه آفریقا همچنین نخست وزیر اتیوپی را متعهد کرد به تعهدات دولت برای ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق درگیری عمل کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید