باید از وزیر آموزش و پرورش پرسید که برنامه وزارتخانه وی برای بازگشت دانش آموزان به تحصیل چیست و اصرار ایشان از کجا ناشی می‌شود؟ آیا ایشان می‌توانند آماری از خسارات تعطیل بودن مدارس در ۲ سال گذشته ارائه دهند؟

آیا وزیر آموزش و پروش مسئولیت بازگشایی مدارس زیر سایه اومیکرون را می‌پذیرد؟

سلام نو سرویس سیاسی: این که مدارس در دوران موج جدید کرونا باید باز باشد یا نه مسئله‌ای است که به نظر می‌رسد نیاز به پاسخ متخصصین حوزه بهداشت و آموزش دارد، ولی اظهارات وزیر محترم آموزش و پرورش چیزی است که می‌تواند ساعت‌ها درباره آن حرف زد.

یوسف نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش دولت سیزدهم با اشاره به ضرورت باز ماندن مدارس در اظهار نظری عجیب گفته است: واقعیت این است که سویه اومیکرون خطر آنچنانی ندارد و به صورت سرماخوردگی است. در نتیجه انتظار ما این است که دوستان در حوزه های دیگر با توجه به ضرورت بازگشایی مدارس برای دانش آموزان این موضوع را بررسی و پی گیری کنند.

این اظهار نظر وزیر محترم آموزش و پرورش از آن جهت جالب توجه است که معتبرترین و مجهزترین مراکز علمی جهان نیز نتوانستند چنین محکم درباره اومیکرون اظهار نظر کنند و از آمریکا تا چین همه درباره شیوع این سویه هشدار می‌دهند. به جز چنین هشدارهایی، شیب رشد آمار در ایران هم به صورت نمایی بالا می‌رود.

آقای نوری سابقه، تخصص و تبحری در حوزه بهداشت ندارند و منبعی نیز برای اظهارات کم‌یاب خود ارائه ندادند. البته باید اعتراف کرد که سخنان وزیر محترم آموزش و پرورش بی‌شباهت به پست‌های آگاهی بخشی نیست که در گروه‌های خانوادگی دست به دست می‌شود و منبعش یک پروفسور ایرانی در آمریکا، یک متخصص چینی یا سازمان غذا و داروی آمریکا است.

برای سنجش وزانت سخنان آقای وزیر بد نیست که نگاهی به اظهارات متخصصین و گزارش‌های موجود داشته باشیم. علی رضا اولیایی منش، معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونا در تهران گفته است که کودکان به سرعت درحال درگیر شدن با سویه اومیکرون هستند، به این دلیل که ما در کودکان واکسیناسیون کمتری انجام داده‌ایم. پس نکته اول این است که کودکان بیش از دیگران درگیر می‌شوند.

نکته دوم این است که اومیکرون اتفاقا خطرناک است. تنها نگاهی به گزارش رسانه‌ها مدارک و شواهد بسیاری از شیوع بالا و کشته‌های اومیکرون به دست هر خوانند عاقل و باانصافی می‌دهد.

آنطور که شهروند در گزارش خود نوشته است در کمتر از دو هفته شمار بیماران جدید ۳۰ برابر شده و اکنون به مرز ۴۰ هزار نفر در روز رسیده است آن هم در شرایطی که گفته می‌شد کرونای اومیکرون نشانه‌هایی مانند سرفه‌، سردرد و آبریزش بینی، بدن‌درد یا ضعف و بی‌اشتهایی مشابه آنفلوآنزا و سرماخوردگی دارد و برخلاف سویه‌های قبلی از جمله دلتا درگیری کمتری برای ریه ایجاد می‌کند.

علی اکبری، ئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت ۷ بهمن درباره سه رقمی شدن آمار جان‌باختگان در روز و احتمال افزایش آمار روزانه مبتلایان به اومیکرون به بیش از ۳۰ هزار نفر طی دو هفته آینده هشدار داد و گفت که امیکرون در بسیاری از استان‌های کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

حسین کرمانپور، متخصص ریه نیز تاکید کرده که با وجود اینکه بسیاری از مبتلایان به سویه جدید کرونا دوره ابتلا را به سبکی گذرانده‌اند، نباید اومیکرون را دستِ کم گرفت.

به جز این باید از وزیر آموزش و پرورش پرسید که برنامه وزارتخانه وی برای بازگشت دانش آموزان به تحصیل چیست و اصرار ایشان از کجا ناشی می‌شود؟ آیا ایشان می‌توانند آماری از خسارات تعطیل بودن مدارس در ۲ سال گذشته ارائه دهند؟ احتمالا جواب وزیر به این سوال منفی است و وزارت آموزش و پرورش اساسا تصویری از خسارت تعطیلی مدارس ندارد.

در این شرایط باید از آقای نوری پرسید که هزینه خطرات احتمالی بازگشایی مدارس با کیست؟ ایشان که برای بازگشایی مدارس به تمام دنیا استناد می‌کنند حاضر هستند مسئولیت بازگشایی مدارس و به خطر افتادن جان دانش آموزان را بپذیرند؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید