همه رسانه‌های جریان اصلی ایران را کشوری ناامن معرفی می‌کنند، جایی که در صورت بازدید از آن در معرض خطر قرار خواهید گرفت.ما در تمام ۴ هفته‌ای که به طور مستقل در ایران بودیم، یک بار احساس ناامنی نکردیم.

چند نکته که قبل از سفر به ایران باید بدانید / خارجی‌ها درباره ما چه فکر می‌کنند؟

سلام نو-سرویس گردشگری: ما در سراسر جهان بوده‌ایم، زمان زیادی را در بسیاری از کشورهای مختلف گذرانده‌ایم و می‌توانیم صادقانه به شما بگوییم که هرگز به اندازه زمانی که از ایران بازدید کردیم، احساس استقبال، شیفتگی و فروتنی نکرده‌ایم.

ایران کشوری باورنکردنی برای سفر است. معماری آن شما را شگفت زده خواهد کرد، صمیمیت مردم شما را بی زبان خواهد گذاشت و فرهنگ آن بسیار جذاب است.

ایران به طوری غیرواقعی در ذهن خارجی‌ها گنجانده شده است و بسیاری از مردم هر تبلیغاتی را که در رسانه‌ها می‌شنوند در مورد خطرناک یا دشوار بودن سفر به آنجا باور می‌کنند.

آنچه قبل از سفر به ایران باید بدانید!

حقیقت این است که سفر به ایران قطعا شگفتی‌های خاص خود را دارد و یک کشور اسلامی بودن به این معنی است که قبل از رفتن باید چند چیز را در مورد مذهب و فرهنگ بدانید تا بتوانید احترام مطلق نشان دهید. در مورد این موارد باید قبل از رفتن، کمی تحقیق کنید. ما یک ماه را صرف سفر در سراسر ایران کردیم و در طول مدتی که در آنجا بودیم چیزهای زیادی یاد گرفتیم.

ایران امن است!

همه رسانه‌های جریان اصلی ایران را کشوری ناامن معرفی می‌کنند، جایی که در صورت بازدید از آن در معرض خطر قرار خواهید گرفت.

ما در تمام ۴ هفته‌ای که به طور مستقل در ایران بودیم، یک بار احساس ناامنی نکردیم. ما با یک گروه تور نبودیم، راهنمای تور نداشتیم، به زبان محلی صحبت نمی‌کردیم، وسایل نقلیه عمومی و تاکسی گرفتیم، خودمان در خیابان‌ها پرسه زدیم و اساسا هر کاری که اگر در یک کشور ناامن هستید نباید انجام دهید. حدس بزنید چه شد؟  اصلا اتفاق بدی برای ما نیفتاد!

مردم ایران بسیار خونگرم و دوست داشتنی هستند. آن‌ها از شما می‌خواهند که اوقات خوبی داشته باشید و به دوستان خود بگویید تا افراد بیشتری از کشور آنها بازدید کنند.

یک روز صبح در خیابانی خلوت قدم می‌زدیم که ماشینی از کنار ما گذشت و چرخید. گروهی از جوانان ماشین را متوقف کردند، به سمت ما آمدند و از ما پرسیدند که آیا ما خوب هستیم یا به کمک نیاز داریم؟

یک بار به آنها گفتیم که فقط دنبال قهوه می‌گردیم، تلفن‌هایشان را بیرون آوردند و شروع کردند به نشان دادن محل کافه‌ها روی نقشه. حتی به ما پیشنهاد سواری دادند و گفتند اگر کافه‌ها تعطیل می‌شوند، در خانه‌شان قهوه می‌خورند و دوست دارند برایمان قهوه درست کنند.

این تنها یک نمونه از چند تعاملی است که در ایران برای ما اتفاق افتاده است. ایرانی‌ها دوست دارند که گردشگران به کشورشان بیایند و به اطراف سفر کنند.

مردم محلی می‌دانند که رسانه‌ها در مورد آن‌ها چه می‌گویند و بسیاری از مردم جهان در مورد کشورشان چه فکر می کنند و مردم فقط می‌خواهند نشان دهند که مردمی خوب و سخاوتمند هستند.

آداب و رسومی که باید رعایت شود

وقتی به جایی سفر می‌کنید، می‌خواهید همه چیز را در مورد این کشور و مردم آن بدانید، که شامل فرهنگ و آداب و رسوم می‌شود. بنابراین مهم است که قبل از رفتن با آنها آشنا شوید تا به طور تصادفی به کسی توهین یا بی‌احترامی نکنید.

برخی از رایج‌ترین آن‌ها  عبارتند از:

· زنان باید همیشه در اماکن عمومی از حجاب (روسری) استفاده کنند. آن‌ها همچنین باید لباس‌های گشاد بپوشند که اندام آن‌ها نمایان نباشد.

· دادن علامت شست به بالا بی ادبی تلقی می‌شود، شبیه به دادن انگشت وسط در جامعه غربی.

· مردان می‌توانند پیراهن‌های آستین کوتاه بپوشند، اما باید شلوارهای بلند بپوشند.

· مردان و زنانی که فامیل نیستند نباید باهم دست بدهند. این بدان معناست که از دست دادن یا در آغوش گرفتن کسی از جنس مخالف خودداری کنید.

· اگر با نامزد خود سفر می‌کنید، از هرگونه نمایش عمومی محبت خودداری کنید.

· اگر به خانه کسی دعوت شده اید همیشه هدیه بیاورید. آب نبات، شیرینی یا گل.

· اکنون می‌خواهیم  به تعارف، اشاره ویژه‌ای داشته باشیم، این یک ویژگی مهمان‌نوازی است که در آن مرسوم است و احتمالا گیج‌کننده‌ترین چیز برای هر توریستی است که سر خود را به آن مشغول کند.

اساسا اتفاقی که می‌افتد این است که اگر خریدی انجام دهید (سوغاتی، تاکسی سواری و غیره)، ممکن است شخص به دلیل ادب، از گرفتن وجه امتناع کند. سپس این به شما بستگی دارد که علی‌رغم امتناع آنها اصرار کنید که می‌خواهید پرداخت کنید. بعد از دو یا سه بار پول شما را قبول می‌کنند.

شما به تازگی مهمان نوازی شگفت انگیز ایرانی را تجربه کرده‌اید!  اما این احتمال وجود دارد که پس از تکمیل فرآیند تعارف، وجه را بپذیرند. پس نگران نباشید، از پسش بر می‌آیید!

*مایک و انجل

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید