حقایق شگفت انگیز زیادی درباره حشرات وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های جدید و خواندنی درباه نیش «عنکبوت ها» پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید.

حقایقی جالب و عجیب درباره «نیش عنکبوت ها» که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

به گزارش سلام نو، برخی عنکبوت‌ها آنچنان سمی هستند که در صورت گزیدن انسان می‌توانند باعث مرگ شوند.

بسیاری از افراد تجربه گزیدگی دردناک نیش حشرات را در طول عمر خود داشته اند. مردمی که در نواحی روستایی و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند بارها نیش زنبورها را تجربه کرده اند. با این حال، نیش حشراتی دیگر مانند عنکبوت‌ها همواره باعث ایجاد هراس در انسان بوده است.

در گزارشی به برخی دانستنی‌ها درباره عنکبوت‌ها می‌پردازیم:

۱- سمی بودن: عنکبوت‌ها انواع مختلفی دارند و بسیاری از آن‌ها آنقدر نیش کوتاهی دارند که حتی نمی‌تواند وارد پوست انسان شود. با این حال، عنکبوت بیوه سیاه و عنکبوت قهوه‌ای منزوی (Brown Recluse) دارای نیش‌های زهرآلودی هستند که می‌تواند به طور جدی به انسان آسیب وارد کند و حتی باعث مرگ شود.

۲- بیوه سیاه: شاید بتوان عنوان مخوف‌ترین عنکبوت را به بیوه سیاه داد، زیرا وی پس از جفت گیری اقدام به خوردن همسر خود می‌کند! این عنکبوت که نزدیک به یک و نیم سانتی متر طول داردT در بسیاری از مکان‌های شهری و روستایی یافت می‌شود. متاسفانه از آنجا که این عنکبوت در حفره ها، گنجه ها، کابینت، کمد دیواری و حتی لباس انسان مخفی می‌شود می‌تواند به راحتی باعث گزیدگی پوست شود.

۳- عوارض جانبی گزیدگی عنکبوت: در ابتدا محل گزیدگی ممکن است به مانند نیش سایر حشرات، به صورت نقطه قرمز به نظر برسد. با این حال، گزیدگی بیوه سیاه می‌تواند به مرور باعث درد به پشت، شکم، و قفسه سینه شود. در این حالت فرد دچار تعریق شدید می‌شود. در موارد بحرانی ممکن است فرد از گرفتگی شکم و سفتی آن شکایت داشته باشد. افزایش ضربان قلب، حالت تهوع، و استفراغ از دیگر علائم این گزیدگی است.

۴- عنکبوت قهوه‌ای منزوی: برخی افراد از گزیدگی به وسیله یک عنکبوت قهوه‌ای رنگ با بدنی شبیه به ویولن شکایت دارند. از آنجا که عنکبوت‌ها ظاهری شبیه به هم دارند، توجه به نوع عنکبوتی که شما را مورد گزیدگی قرار داده بسیار مهم است. در این موارد به جای توجه به رنگ، به چشمان عنکبوت توجه کنید. بیشتر عنکبوت‌ها دو ردیف چهارتایی چشم دارند، اما عنکبوت قهوه‌ای منزوی دارای شش چشم است. اگر عنکبوتی که شما را نیش زده است قهوه‌ای و دارای شش چشم بود باید به طور جدی نگران شوید، زیرا سم عنکبوت قهوه‌ای منزوی بسیار خطرناک‌تر از سایر گونه‌های آن است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید