آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا گفت که هیچیک از این فروش‌های عمده تسلیحاتی تعادل نظامی در منطقه را تغییر نمی‌دهد.

آمریکا به اردن، عربستان و امارات تسلیحات نظامی می‌فروشد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، تایمز اسرائیل نوشت: ایالات متحده با فروش F-۱۶ به اردن و برخی دیگر از تجهیزات و تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات موافقت کرد.

واشنگتن پنجشنبه اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی به اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برای کمک به ثبات منطقه و مقابله با ایران تأیید کرده است.

فروش پیشنهادی شامل جت‌های جنگنده، مهمات و سایر تجهیزات برای اردن به قیمت ۴.۲۱ میلیارد دلار است. آمریکا برای به‌روزرسانی سامانه‌های دفاع موشکی عربستان سعودی هم ۲۳.۷ میلیون دلار تجهیزات نظامی به ریاض خواهد فروخت و بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا ۶۵ میلیون دلار قطعات یدکی هم برای سیستم‌های دفاع موشکی مستقر در امارات متحده عربی از سوی ابوظبی هزینه خواهد شد.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا گفت که هیچیک از این فروش‌های عمده تسلیحاتی تعادل نظامی در منطقه را تغییر نمی‌دهد.

پنتاگون نیز گفت: فروش پیشنهادی تجهیزات، آموزش و پشتیبانی لازم را برای محافظت از عربستان سعودی و منطقه در برابر اثرات بی‌ثبات‌کننده تروریسم و مقابله با نفوذ ایران و سایر تهدیدها در اختیار نیروهای مسلح سعودی قرار می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که مجوز خرید قطعات یدکی امارات متحده عربی برای سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت، تاد و هاوک را از ۳۰ میلیون دلار که قبلاً تأیید شده بود، به ۶۵ میلیون دلار افزایش داده است.

همچنین به اردن اجازه داده شده تا ۱۶ فروند هواپیمای F-۱۶ Block ۷۰ را به همراه تجهیزات مربوطه برای ارتقا تسلیحات خود خریداری کند. وزارت دفاع آمریکا گفت که فروش این تجهیزات نیروی هوایی اردن را مدرن می‌کند و از اهداف ائتلاف منطقه‌ای ایالات متحده حمایت می‌کند.

مقامات ایالات متحده در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند تا به متحدان استراتژیک خود در خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات نسبت به حمایت دفاعی اطمینان دهند.

با این حال برخی منابع گفته‌اند که به نظر می‌رسد دولت بایدن تمایلی به فروش تسلیحات تهاجمی به سعودی‌ها که متهم به نقض حقوق بشر در سال‌های درگیری در جنگ یمن هستند، ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید