معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از افتتاح و بهره‌برداری ۴۶ پروژه گردشگری استان ظرف یک سال آینده خبر داد.

۴۶ پروژه گردشگری کرمانشاه تا سال آینده به اتمام می‌رسند

به گزارش سلام نو، اصغر رشنو در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود ۸۶ طرح گردشگری نیمه کاره در سطح استان، اظهارکرد: این تعداد پروژه با  ارزش اعتباری حدود ۳۰۴ میلیارد تومان بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی یکی از دلایل کُند بودن روند پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را عدم تامین اعتبار مورد نیاز اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل این پروژه ها تسهیلاتی را در اختیار سرمایه گذاران حوزه گردشگری قرار خواهیم داد.

معاون سرمایه گذاری استان سود پرداخت این تسهیلات را حدود ۱۰ درصد برای سرمایه گذاران اعلام کرد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان اولویت اختصاص این تسهیلات را به پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا دانست و گفت: در این رابطه حدود ۴۶ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۹۰ درصد را شناسایی کرده ایم که بنا داریم این تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی رقم مورد نیاز برای اتمام این پروژه ها را حدود ۱۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اتمام این تعداد پروژه ۴۸۶ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

رشنو با تاکید براینکه طبق پیش بینی صورت گرفته این پروژه ها با تامین اعتبار ظرف مدت یکسال به پایان خواهند رسید، عنوان کرد: تعدادی هتل بیمارستان، هتل آپارتمان، مجتمع تفریحی فرهنگی، هتل بوتیک، اقامتگاه بوم گردی و ... از جمله این پروژه ها خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای سایر پروژه های باقی مانده هم طی دستورالعملی که به استان شده قرار است که لیست آنها را به وزارتخانه ارسال کنیم تا در قالب ماده ۵۲ – از محل اعتباراتی که از سوی صندوق ملی توسعه در اختیار وزات میراث فرهنگی قرار گرفته -  به آنها تسهیلات پرداخت شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید