حدود ساعت ۱۷ این حادثه به پلیس اعلام شد و با حضور در محل مشخص شد یک دستگاه تریلی با سرعت از جاده وارد این بلوار شده و به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۵ خودرو سبک برخورد کرده بود.

یک تریلی ۱۵ خودرو را له کرد! / آمار مصدومان و جان باختگان اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایران، حدود ساعت ۱۷ عصر دوشنبه ۱۱ بهمن یک دستگاه تریلی با سرعت زیاد وارد بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند شهرستان دماوند شد و با ۱۵ خودرو سواری برخورد کرد. شدت این حادثه به حدی بود که یک دستگاه تاکسی با سه سرنشین به طور کامل زیر تریلی قرار گرفته بود و سرنشینانش محبوس شده بودند.

با اعلام موضوع به آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس دقایقی بعد امدادگران در محل حاضر شده و به رهاسازی خودرو تاکسی و نجات سرنشینان و مجروحان حادثه پرداختند.

 محمد علیپور سخنگوی ایستگاه آتش‌نشانی دماوند درباره این حادثه گفت: پس از اعلام تصادف زنجیره‌ای در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به سامانه ۱۲۵ عوامل امداد و نجات از ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی دماوند، شیفت الف فرماندهی عملیات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. با همکاری عوامل آتش‌نشانی، امدادگران هلال احمر، اورژانس و پلیس راه این حادثه به‌سرعت مدیریت شد.

وی ادامه داد: با توجه به وخامت حال مصدومان، توسط عوامل اورژانس و هلال احمر انتقال به مرکز درمانی انجام شد اما دو نفر از سرنشینان تاکسی به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند.

سرهنگ علی سلیمانی رئیس پلیس راه شرق استان تهران نیز گفت: حدود ساعت ۱۷ این حادثه به پلیس اعلام شد و با حضور در محل مشخص شد یک دستگاه تریلی با سرعت از جاده وارد این بلوار شده و به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۵ خودرو سبک برخورد کرده بود. مجروحان این حادثه به بیمارستان سوم شعبان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه این بلوار بسیار حادثه خیز است، گفت: ما بارها در شورای هماهنگی استان به این موضوع اشاره کرده و راهکارهایی هم ارائه داده‌ایم از جمله اینکه باید در این محدوده یک جاده کمربندی احداث شود تا هم از حجم خودروهایی که از سمت مازندران یا بالعکس وارد این بلوار اصلی شهر می‌شوند کاسته شود و هم با احداث یک میدان در ورودی شهر، سرعت خودروها مهار شود و با همان سرعت جاده وارد شهر نشوند که اغلب به علت نقص سیستم ترمز یا ناتوانی در مهار خودروها شاهد تصادف‌های شدید هستیم.

ورودی بلوار گیلاوند با شیب تند همراه است و خودروهای سنگین فرسوده که در این مسیر تردد دارند قبل از پلیس راه به علت شیب تند مجبور به ترمزهای زیاد می‌شوند که همین موضوع به سیستم ترمز آسیب زده و در مواقع حساس ترمز به‌خوبی عمل نمی‌کند و موجب چنین حوادثی در این نقطه می‌شوند. در این حادثه نیز کارشناسان پلیس دلیل تصادف را نقص سیستم ترمز تریلی اعلام کردند. عبدالرحمان رزمگه، رئیس اورژانس شهرستان دماوند نیز گفت: در تصادف زنجیره‌ای یک تریلی با ۱۵ خودرو در منطقه گیلاوند دماوند، دست‌کم دو نفر جان باختند و ۱۲ نفر مصدوم شدند.

به گفته رئیس اورژانس دماوند پس از رهاسازی سرنشینان خودروها، آنها به‌دلیل وخامت حال‌شان به مراکز درمانی منتقل شدند اما اقدامات درمانی در مورد دست‌کم دو نفر از آنها نتیجه‌ای نداشت و مصدومان جان باختند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید