آمادگی داریم که کنفرانس های مشترک در رشته های مختلف پزشکی را در لبنان یا ایران برگزار کنیم و دانشمندان ما در این کنفرانس ها حضور داشته باشند و با همکاران خود در لبنان، تبادل نظر داشته باشند.

آمار نگران کننده تزریق دز سوم توسط وزیر بهداشت اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با حسن محمد عباس سفیر لبنان در ایران افزود: ایران توانسته با ۶ مرکز تولیدی واکسن کرونا با پلتفرم های مختلف، گام‌هایی را در مقابله با کرونا بردارد.  

وی اظهار داشت: با تسریع و گسترش پوشش واکسیناسیون در ماه های اخیر، میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران علیرغم وسعت درگیری با اُمیکرون در کشور و ایجاد موج ششم بیماری اما روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر است.

عین‌اللهی گفت: ۹۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دوز ،حدود ۸۱ درصد ۲ دوز و ۲۵ درصد نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

علاقه داریم کشورهای اسلامی بدون مرز و ویزا باشند

وزیر بهداشت تصریح کرد: علاقه داریم که کشورهای مسلمان منطقه، ارتباطات بیشتری در زمینه های مختلف پزشکی، برگزاری کنفرانس های علمی و تحقیقات و پژوهش های مشترک و کاربردی، داشته باشند. در اروپا مرز بین کشورها برداشته شده و کشورها با یکدیگر مراوده علمی دارند و کنفرانس های علمی مشترکی برگزار می کنند و هر کدام از کشورهای اروپایی، همانند شهرهای یک کشور هستند و علاقه داریم که در آینده، کشورهای اسلامی بدون مرز و ویزا باشند.  

عین‌اللهی یادآور شد: آمادگی داریم که کنفرانس های مشترک در رشته های مختلف پزشکی را در لبنان یا ایران برگزار کنیم و دانشمندان ما در این کنفرانس ها حضور داشته باشند و با همکاران خود در لبنان، تبادل نظر داشته باشند.  

وی افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز ایران در داخل تولید می شود و در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، ایران پیشرفت های خیلی خوبی داشته و امیدواریم بتوانیم شاهد تقویت تبادل دارو و تجهیزات پزشکی بین دو کشور و تسریع در ثبت داروهای ایرانی در لبنان باشیم.   

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید