به گفته زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، ۱۰۰ هزار نفری به نیروهای مسلح ارتش این کشور تا سه سال آینده اضافه خواهند شد.

۱۰۰ هزار نیرو به ارتش اوکراین اضافه می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) در پارلمان این کشور گفت که تا ۱۰۰ هزار نیرو به نیروهای مسلح این کشور در سه سال اضافه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی همچنین گفت که اقتصاد اوکراین در حال تثبیت است و از قانون‌گذاران خواست که متحد بمانند و در مورد تهدید حمله نظامی روسیه هراس‌پراکنی نکنند. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که درباره تاریخ دور دیگری از مذاکرات صلح با (حضور) روسیه، فرانسه و آلمان به زودی توافق شود.

در ادامه جوسازی غرب علیه روسیه، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، با عواقب شدید و سریع از سوی ایالات متحده و متحدانش مواجه خواهد شد. بایدن در سخنان خود مدعی امکان گفتگو و استفاده از مسیر دیپلماسی هم شد.

این اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا با انتقاد از آمریکا گفت، تنش‌زایی در شرق اروپا به اقتصاد اوکراین ضربه زده است. وی افزود: آنچه در رسانه‌ها می‌شنویم این‌طور است که گویی سربازان در خیابان‌ها در حال تردد هستند و مردم در حال ترک خانه‌ها هستند. این درست نیست. نمی‌گویم تنشی نیست بلکه هشت سال است تنش وجود دارد.

زلنسکی در اشاره به تماس تلفنی اخیر خود با همتای آمریکایی گفت: به رئیس‌جمهور بایدن گفتم ما نیاز به ایجاد ثبات در اقتصاد خود داریم، زیرا ارسال این سیگنال‌ها که فردا جنگ شروع خواهد شد که حتی با زبان دیپلماتیک هم بیان نمی‌شوند، موجب وحشت در بازار و بخش اقتصادی اوکراین می‌شود.

مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از متحدان غرب طی هفته‌های اخیر بارها مدعی تدارک روسیه برای حمله به اوکراین شده و همزمان مسکو را به عواقب اقتصادی و تحریم تهدید کرده اند. لندن شامگاه دوشنبه گفت که تحریم‌ها علیه روسیه تا ۱۰ فوریه سال جاری میلادی آماده خواهد شد.

دولت انگلیس در هفته‌های اخیر مدعی شده که مسکو در حال برنامه‌ریزی حمله به اوکراین است و حتی در صدد است یک فرد حامی روس را در اوکراین به قدرت برساند. «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه تصریح کرد که دولت این کشور حجم تحریم‌ها علیه روسیه را طی چند روز آینده تشدید خواهد کرد.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آن‌ها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است، افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

مقام‌های مسکو در سال‌های اخیر به واشنگتن، لندن و دیگر اعضای ناتو درباره افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده و بارها طی هفته‌های اخیر عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی را خط قرمز خوانده‌اند.

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه‌جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین، در پی یک همه‌پرسی از اوکراین جدا و به روسیه الحاق شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید