سومین جزیره بزرگ جهان، پس از گرینلند و نیوزیلند، کل بورنئو در جنگل‌های بارانی انبوه پوشانده شده است.

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

به گزارش سلام نو،‌ آخرین پرتوهای گرم خورشید که جنگل سیاه فرایبورگ را لمس کردند. تعداد کمی از تجربیات زمینی به اندازه ایستادن در وسط یک جنگل زیبا، درختانی که در اطراف شما از هر جهت سر به فلک کشیده‌اند، آرامش بخش یا فروتنانه هستند. با این حال، در سرتاسر جهان، از پارک‌های ملی آمریکای شمالی تا جزیره‌ای دورافتاده در یمن، می‌توانید این جنگل‌های سرسبز و فرمان‌بردار را بیابید، برخی از آن‌ها به قدری ماورایی هستند که باور کردن واقعی بودن‌شان سخت است.

بیشه بامبو آراشیاما، کیوتو، ژاپن

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

در حالی که می‌توانیم به درخشش اثیری و ارتفاعات به‌ظاهر بی‌پایان این بیشه بامبو در حومه کیوتو ادامه دهیم، اما لذت‌های اینجا فراتر از قلمرو بصری است. اگر چشمان خود را ببندید و به صدای باد گوش دهید خش‌خش برگ‌ها زیبایی واقعی مقصد را تجربه خواهید کرد.  در سال ۱۹۹۶، وزارت محیط زیست محلی حتی آراشیاما را به عنوان یکی از ۱۰۰ منظره صوتی برتر ژاپن در نظر گرفت، ابتکاری برای مقابله با آلودگی صوتی و تشویق مردم به شنیدن صداهای جهان طبیعی.

جنگل سیاه، بادن-وورتمبرگ، آلمان

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

جنگل سیاه که در سراسر جنوب غربی آلمان گسترده شده است، یک رشته کوه جنگلی است که به دلیل ۱۰۰ مایلی انبوه درختان کاج، دهکده‌های زیبا، چشمه‌های آب‌گرم حرارتی طبیعی، و باور کنید یا نه، اختراع ساعت فاخته‌ای معروف است. با این حال، این منطقه فقط شبیه صحنه‌ای از یک کتاب داستان نیست، افسانه‌ها می‌گویند که برادران گریم از منطقه جنگلی کشور مادری خود برای افسانه‌هایی مانند هانسل و گرتل و راپونزل الهام گرفتند.

جنگل اوتزارتا، کشور باسک، اسپانیا

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

پارک طبیعی گوربیا در کشور باسک منطقه‌ای حفاظت‌شده پر از چشم‌اندازهای کوهستانی، مسیرهای پیاده‌گردی، آبشارها، و غارها است. اما این جنگل مرموز اوتزارتا در پارک است که چشم بسیاری از عکاسان را با سطوح خزه‌دار و درختان باستانی به خود جلب کرده است.

آمازون، آمریکای جنوبی

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

آمازون با پوشش تقریبا ۴۰ درصد از آمریکای جنوبی، از جمله بخش‌هایی از برزیل، پرو و ​​کلمبیا، بزرگ‌ترین جنگل بارانی روی زمین است و به تنهایی بیش از ۴۰۰۰۰ گونه گیاهی و ۱۳۰۰ گونه پرنده را در خود جای داده است. اما تا زمانی که می‌توانید حتما از رودخانه‌های پر پیچ و خم و حیات وحش دیدن کنید. تغییرات آب و هوا (همراه با آتش سوزی ها) هر روز به طور فزاینده‌ای این زیستگاه را از بین می‌برد.

جنگل ملی المپیک، ایالت واشنگتن

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

تنها در ۶۰ مایلی غرب سیاتل، جنگل ملی المپیک قرار دارد که شامل اکوسیستم‌های جنگلی، ساحلی و کوهستانی است که در بیش از نیم میلیون هکتار پراکنده شده‌اند. در داخل خود جنگل، بازدیدکنندگان می‌توانند از دریاچه یخبندان Quinault دیدن کنند، در مسیر پیاده روی به سمت کوه Ellinor حرکت کنند، یا از صنوبرهای عظیم Sitka که می‌توانند تا ۳۰۰ فوت ارتفاع داشته باشند شگفت زده شوند. (تصور می‌رود که این جنگل خانه بزرگ‌ترین صنوبر سیتکا در جهان است که قطر آن ۱۷.۷ فوت و ارتفاع آن ۱۹۱ فوت است.)

جنگل بارانی دشت بورنئو

زیباترین جنگل‌های جهان کدامند؟

سومین جزیره بزرگ جهان، پس از گرینلند و نیوزیلند، کل بورنئو در جنگل‌های بارانی انبوه پوشانده شده است. اگرچه تخمین زده می‌شود ۳۰ درصد از آن از زمانی که درخت‌برداری و استخراج روغن نخل در آنجا از چند دهه پیش آغاز شد، تخریب شده است. اکنون، حافظان محیط زیست برای حفاظت از مناطق سرسبز موجود در جزیره جنوب شرقی آسیا، که بخشی از آن متعلق به اندونزی، مالزی و ایالت مستقل برونئی است، کار می کنند. با حدود ۱۳۰ میلیون سال قدمت، نه تنها قدمت جنگل‌های بارانی آن دو برابر آمازون است، بلکه قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی جهان است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید